A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Elég jó pozícióba került a magyarországi üzem azzal, hogy a francia tulajdonos itt fogja gyártani egyik legnagyobb darabszámú motorját.
Kisméretű benzinmotorokat fognak gyártani a szentgotthárdi üzemben 2020-tól – jelentette be a beruházást Budapesten Grzegorz Buchal a szentgotthárdi gyár igazgatója, valamint Szijjártó Péter Külgazdasági és Külügyminiszter.
Szentgotthárdon lévő motorgyár helyzete azt követően vált bizonytalanná, hogy a tavaly márciusi felvásárlást követően a márka új tulajdonosa, a francia PSA konszern bejelentette, minden következő Opel modell a PSA platformját, motorjait és váltóműveit fogja használni.
A mostani bejelentés nyomán viszont kiderült, hogy az Opel szentgotthárdi üzeme lesz a PSA (Peugeot-Citroen) csoport egyik legnagyobb darabszámban készülő motorcsaládjának gyártási helye. A szentgotthárdi motorgyár úgynevezett Flex üzemében a tervek szerint 2020 elejétől indulhat az 1.2 literes, háromhengeres benzines turbómotorok gyártása. A PureTech motorokat a magyar gyáron kívül a lengyelországi Tychyben lévő üzemben is gyártani fogják.
Az üzemben egy 60 fős csapat már most megkezdte a projekt előkészítését, amely az új motorcsalád integrálását jelenti a gyártásba.
Mindez azt is jelenti, hogy 2020-ban, amikor az új benzinmotorok gyártása megindul, azzal párhuzamosan a mostani motorpaletta egységei is tovább készülnek a sorokon. Vagyis addig, amíg a jelenlegi Opelek – Insignia, Astra – életciklusa tart 2024-ig, addig ezeket a még nem PSA, hanem a korábbi tulajdonos General Motors/Opel fejlesztésű egységeket is gyártják tovább.
A szentgotthárdi motorgyár kapacitása egyébként akár 500 ezer egység is évente. Bár számok még nem ismertek, a PSA vélhetően azt a termelést hozza ide, amelyet korábban a szlovákiai Trnavaban található üzemének kapacitásbővítésével kívánt volna megoldani. Ez az akkori hírek szerint minimum kétszázezer benzinmotort jelentett.
Szentgotthárdon egyébként volt egy elbocsátási hullám a PSA felvásárlás után, amelyre tavaly októberben derült derült fény: akkor körülbelül 100 kölcsönzött munkavállalótól váltak meg. A magyar Opel dolgozói létszáma 2017-ben éves átlagban 1252 főt tett ki a kölcsönzött munkavállalók nélkül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.