szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az IndyCarban nagyon beválltak az idei technikai módosítások, melyeknek köszönhetően megszámlálhatatlanul sok előzésre kerül sor.

A 2018-as IndyCar Series szezonban eddig négy versenyt rendeztek. A pilóták és a csapatok Flordiában, Arizonában, Kaliforniában és Alabamában mérhették össze erejüket és tudásukat, és ami a legfontosabb, hogy a helyszíneken megjelent nézők, illetve a televíziós közvetítéseket figyelemmel kísérők maximálisan ki lettek szolgálva.

A négy forduló során ugyanis egész pontosan 999 előzést lehetett látni. Összehasonlításképp a Forma 1 szezonnyitó ausztrál futamán mindösszesen 5, azaz öt helycserének lehettünk tanúi.

Az Indycarban egyébként már a tavalyi év sem volt unalmas, bár akkor az első négy versenyen még "csak" 457 előzésre került sor.

IndyCar.com

Az IndyCarban elsősorban azért van rengeteg előzés, mert ebben a szériában a Forma 1-gyel szemben nem bonyolítják túl az aerodinamikai csomagokat, hanem éppen ellenkezőleg: idén kötelezően leegyszerűsítették azokat. Emiatt pedig sokkal könnyebb a hátulról szélárnyékból érkező autóval előzni.

Sokak szerint üdvözítő lenne, ha az F1-ben is bevezetnék az IndyCarban használatos egyszerűsített aerodinamikai csomagokat. Günther Steiner, az amerikai Haas csapat főnöke szerint viszont nem lenne jó irány, ha a Forma 1-et lebutítanák az IndyCar szintjére.

--- voting control ---

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!