szerző:
hvg.hu

Az amerikai közlekedésbizonsági hatóság legfrissebb tanulmánya szerint nagyon nem mindegy, hogy milyen évjáratú autóban rójuk a kilométereket.

Valószínűleg kevesen lepődnek meg, ha azt mondjuk: a régebbi autók kevésbé biztonságosak, mint a mostaniak. Mindez azonban már nemcsak „népi bölcsesség”, a hivatalos felmérések is ezt a kijelentést igazolják. Korábban például a Chevrolet eresztette össze egy 1959-ben és egy 2009-ben gyártott kocsiját, most pedig egy felmérés is készült a témában.

Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (National Highway Traffic Safety Administration, NHTSA) legfrisseb tanulmánya szerint a ma gyártott személyszállító autókban sokkal kisebb valószínűséggel halnak meg az utasok, mint a régebbiekben. Mindez ráadásul minden személyszállító autót érint, a sportkocsiktól a pickup-okon át egészen a furgonokig.

Az NHTSA meghatározása szerint a 2012 előtt készült – vagyis a 6 évnél idősebb – autók már régi autóknak számítanak. A tanulmányban egyébként 2013–2017, 2008–2012, 2003–2007, 1998–2002, 1993–1997, 1985–1992, valamint 1984 előtti kategóriákat határoztak meg.

©

A statisztikai adatok egymással összehasonlítva igazán beszédesek. A baleseti statisztika szerint a halálos balesetek 55 százaléka például az 1985 előtt gyártott autókban következett be, míg a 2013 és 2017 között gyártott kocsiknál ez az arány „csak” 26 százalék.

Mindez persze nem meglepő, hiszen az elmúlt egy-két évtizedben komoly technológiai fejlődésen ment át az autóipar, és mára a biztonsági elvárások is jóval magasabbak egy törésteszten, mint korábban. Jó példa erre az EuroNCAP nemrég bevezetett új pontozási rendszere.

Az NHTSA szerint ezért érdemes minél újabb autót vásárolni, mert így jelentősen csökkenthető a halálos balesetek valószínűsége.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Autó

Ez az autó most a legbiztonságosabb Európában

Majdnem négy hónapot kellett várni arra, hogy a független európai szervezet, azaz az EuroNCAP közzétegye 2018 első töréstesztjét. Igaz, az eredményt már a szigorúbb feltételek alapján számolták ki.

A Nutella gyártója érdeklődik a cég iránt, amely Lollobrigidát és Andy Warholt is megérintette

A Nutella gyártója érdeklődik a cég iránt, amely Lollobrigidát és Andy Warholt is megérintette

Záporeső, hózápor, viharos szél is jöhet hétfőn

Záporeső, hózápor, viharos szél is jöhet hétfőn

Videó: Halld meg a hangunk, Orbán!

Videó: Halld meg a hangunk, Orbán!

Folyamatos füttyögés és bekiabálás volt a parlamentben, az ellenzék kivonult

Folyamatos füttyögés és bekiabálás volt a parlamentben, az ellenzék kivonult

Magyarországon terjeszkedik a Tesco

Magyarországon terjeszkedik a Tesco

"Fejezze be az óbégatást" - másfél percben mutatjuk, hogyan utasít rendre Kövér László

"Fejezze be az óbégatást" - másfél percben mutatjuk, hogyan utasít rendre Kövér László