MINI-fészlift: piros lámpás lett a brit lobogó

A brit autómárka derékhadát jelentő Cooperek megkapták aktuális frissítéseiket. Új lámpatesteket és ami fontosabb, sokkal modernebb automata váltókat. Beültünk itthon az újdonságba.

  • hvg.hu hvg.hu
MINI-fészlift: piros lámpás lett a brit lobogó

Az életciklus közepi vérfrissítés elmaradhatatlan, ám nem túl hálás feladata a gyártóknak. A harmadik új generációs MINI-k esetében is eljött ennek ideje, de sikerült egy-két, szokásosan stílusos elemmel megadni ennek is a módját.

D.P.
D.P.
D.P.

A speciális LED-lámpák, főleg a hátsók – a brit zászlós mintával – biztosan hivatkozási ponttá teszik majd ezt a fészliftet a Cooperek között. A nem kicsit erős elkötelezettséget sugárzó jelzés mellett persze, más is változott a most bemutatkozott három- és ötajtós, valamint a kabrió generáción.

Az egyik legflancossabb frissítés, hogy a belső tér kiegészítő elemei szinte bármilyenek lehetnek. Hála a 3D-nyomtatásnak, a MINI mostantól azt kínálja, hogy ha mondjuk szeretnénk, hogy a kesztyűtartó díszítő szegélye kutya-cica mintás és dombornyomott legyen, akkor megtervezik nekünk, megrendelik és néhány héttel később már csak be kell pattintani a helyére „customizált” elemet.

via GIPHY

A motortérben nincsenek újdonságok, viszont a hajtás másik fontos összetevőjében igen. Új, 7 fokozatú dupla tengelykapcsolós sebességváltót kaptak az automata Cooperek (kivéve a Cooper SD-t, amelyben egy 8-fokozatú van), így a régi, kicsit butácska kinézetű váltó helyett mostantól elektromos kar van a kardánboxon, sőt az SD-ben váltófülek is vannak már.

D.P.
D.P.
D.P.

A frissítésnél nem veszett el a másik lényeg, a vezetési élmény sem, apróságok révén ezt is update-módban tartották. Ilyen például az új CFRP-motorfedél (karbonszál-erősítésű műanyag), amivel enyhén csökkenteni lehetett a motor tömegét.

A beutaló a MINI-családba továbbra sem olcsó: 6,2 millió forintét kínálják a 136 lóerős Coopert, melyben egy 1,5 literes, háromhengeres turbómotor van. A 192 lovas Cooper S 7,3 millióról, a szintén 192 lóerős Cabrio S 8,6 millióról startol.

A MINI autói maradtak persze lényegileg ugyan olyanok, mint amilyennek megismertük a harmadik generációt. A márka pedig abból a szempontból itthon is mindenképpen szimpatikusan teszi a dolgát, hogy tényleg életstílus márkaként viselkedve széltében is nyitott, és például a Katona József színház egyik fő támogatója. Végül is a világszinten 57 százalékos növekedésből futnia is kell rá.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.