szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez a Toyota kivételesen nem a visszafogott polgári külcsínről és a környezetbarát hibrid meghajtásról szól.

Ha azt mondjuk, hogy Toyota, akkor a legtöbbünk agyán vélhetően egy szolid kinézetű, alacsony fogyasztású hibrid személyautó képe villan át. Nem pedig ennek az alábbi felvételen bal oldalt látható szörnyetegnek a képe, mely még a jobb oldali Hummer H1-nél is monumentálisabbnak tűnik:

Mongolian Cars

Pedig bizony a bal oldali autó is egy igazi Toyota, melyet 1995 és 2002 között gyártottak Japánban. A keresztségben Toyota Mega Cruiser nevet kapott terepjárót a Hummer H1-hez hasonlóan eredetileg katonai célokra fejlesztették ki, de később civil változat is készült belőle.

Megacruiser.com

A többek közt a japán rendőrség és tűzoltóság által is hadrendbe állított Mega Cruiser 5 méter hosszú, 2,16 méter széles és 2 méter magas. A 2,9 tonnás monstrum mozgatásáról egy 4,1 literes lökettérfogatú soros négyhengeres dízelmotor gondoskodik, mely elsősorban alacsony fordulatszám melletti nagy nyomatékáról ismerszik meg.

A 150 lóerős teljesítmény és a 380 Nm-es nyomaték egy négysebességes automataváltón keresztül érkezik meg a kerekekre.

Megacruiser.com

A négykerékhajtású kocsi első-, középső- és hátsó differenciálzárral, valamint négykerékkormányzással is fel van vértezve. A hatszemélyes Toyota Mega Cruiser üzemanyagtankja 108 literes, a legnagyobb megengedett össztömege pedig több mint 3,8 tonna.

Megacruiser.com

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!