Év végén birtokba vehetik a járműfejlesztők a zalaegerszegi tesztpálya egy részét

Az ITM államtitkára az uniós szakminiszterek göteborgi megbeszélésén arról is beszélt, hogy magyar kutatók egy olyan közlekedési felhő létrehozásán, amelybe továbbíthatják az autonóm járművekből származó adatokat.

  • MTI
Év végén birtokba vehetik a járműfejlesztők a zalaegerszegi tesztpálya egy részét

Idén átadják a járműfejlesztőknek a Zalaegerszegen épülő autóipari tesztpályája első ütemét. Közép-Európában ez lesz a legkorszerűbb tesztpálya, amellyel Magyarország megőrizheti pozícióját a járműipar piaci versenyében – ezt mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az európai uniós szakminiszterek megbeszélésén kedden Göteborgban a tárca közleménye szerint.

Mosóczi László arról is beszámolt, hogy Magyarország, Ausztriával és Szlovéniával partnerségben, a Zalaegerszeg–Graz–Maribor térségében kialakítandó nemzetközi közúti tesztfolyosóval valós környezetben is segítheti a hálózatba kapcsolt és elektromos hajtású járművek fejlesztését.

Az államtitkár arról is beszélt: még nincs megbízható megoldás az akár csak egyetlen autonóm járműből származó, óránként több terabyte mennyiségű adat továbbítására és feldolgozására. Magyar kutatók azonban nagy erőkkel dolgoznak egy olyan közlekedési felhő létrehozásán, ahol ezeket a problémákat kezelni lehet – magyarázta.

A közleményben felidézték, hogy az Európai Bizottság, a tagállamok és az iparág képviselői, a tavalyi amszterdami és frankfurti egyeztetések után idén Svédországban tartottak magas szintű találkozót az összekapcsolt és autonóm járművekről. A következő egyeztetés idén novemberben Bécsben lesz.

A Boston Consulting Group becslése szerint 2025-re a világszerte eladott járművek 20 százaléka automatizált lesz.

Embereket mentett a tűzből az elítélt gyilkos Szabó Zoltán, aztán tarkón lőtte a szomszédját, akinek végül szintén megmentette az életét

Szabó Zoltán és gyerekkori barátja a nyolcvanas években hidegvérrel ölt meg egy nőt, de életfogytiglani büntetéséből végül csak tíz évet ült le, mert a kigyulladt szegedi bútorgyárban hősiesen helyt állt. 2015-ben aztán fura körülmények között fejbe lőtte Nagy Jenőt, akinek az életét végül ő maga mentette meg. Egy gyerekkorától brutális bűnöző furcsa karrierje.