Egyáltalán nem veszünk már saját új autónak dízelt

A nagy klasszikusok a céges és az állami beszerzések nélkül benzinesként is tarolnak, de van azért meglepetés is.

  • hvg.hu hvg.hu
Egyáltalán nem veszünk már saját új autónak dízelt

29 százalékkal növekedett az új személyautók értékesítése 2018 első hat hónapjában, ráadásul a 70 736 darab járműből régen látott mértékben vásároltak magánszemélyek. Nagyon erős a magánvásárlások aránya (40 %), ami igen örvendetes tény.

A Vezess kérésére a Datahouse összeállította a legnépszerűbb 10 személyautó listáját, többségénél az is benne van, milyen motorral választották ezeket a magánvásárlók.

Toronymagas első helyezett a Suzuki Vitara, amelyet 1.6-os szívó benzinesként akciósan már 3,89 milliótól el lehet vinni. A második a Suzuki SX-4 S-Cross, az igazi Vitara konkurens – kicsit nagyobb csomagtérrel – 3,99 milliótól. Itt érdekes, de az 1.4 literes turbósból ment el több. A Dacia Duster lett a harmadik legnépszerűbb személyautó a magánszemélyek között 1.6-os szívó benzines (114 lóerős) motorral, már 2,99 millióról indul a szabadidő-autó listaára.

Nagyon menő ez a limitált darabszámos Suzuki Vitara, csak egy baja van

30 éve van piacon a japán SUV és ennek alkalmából piacra dobtak egy 30 darabos limitált szériát. Legalábbis Oroszországban, ahol azonnal el is kapkodták a sorszámozott példányokat.

Az Opel Astra az év első felének negyedik helyezettje, az 1.4 literes turbós, benzines. A Toyota Yaris az ötödik, az 1.5 literes szívómotoros a nyerő itthon. Jön a Renault Clio, az európai kedvenc kisautó, ötajtósként 2,89 milliótól 73 lóerővel és 1.2-es motorral. Következik a Dacia Sandero, majd a Ford Focus és az Opel Corsa. És itt jön a lista meglepetése a 10. helyen a Toyota C-HR, amely kezd tényleg meglátszani az utcaképben is, az egyébként is nagyon feltűnő kis SUV szépen is fogyott.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.