szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A svédek T-log néven bemutatott teherautója a fakitermelést modernizálná a jövőben.

Bő egy évvel ezelőtt, 2017 júliusában hallhattunk először az Einride nevű cégről, ami a neve ellenére nem egy német, hanem egy svéd vállalkozást takar. A cég akkor a T-pod nevű járművet mutatta be, ami egy félig önvezető teherautó: az autópályán a gép dolgozik, minden más esetben viszont távirányítással működik. És természetesen elektromos, a képességeiről pedig itt írtunk korábban.

A cég most ismét egy jármű prototípusával jelentkezett be. Ezúttal is egy önvezető teherautóról van szó, ami belső égésű motor helyett akkumulátor és elektromotorok segítségével közlekedik. A T-log névre keresztelt járművet azonban nem a "klasszikus" rakomány, hanem farönkök szállítására tervezték.

Aki látta a tavaly bemutatott T-podot, annak a látvány már ismerős lehet. A jármű nagy mértékben hasonlít a "testvérére", ugyanakkor nemcsak a külső stimmel. A tervek szerint szükség esetén ezt a teherautót is képes lenne egy operátor üzemeltetni – akár több száz kilométer távolságból is. Az önvezetést egyébként kamerák és különböző értékelők segítik.

A T-log komoly előnye a többi hasonló járműhöz képest, hogy az önvezető funkció miatt nincs vezetőfülke, így a szerkezetbe se klíma, se fűtés nem kell, így kevesebb energiát is fogyaszt.

A hatótávolságáról és egyéb menettulajdonságáról egyelőre nem beszélt az Einride, így csak találgatni tudunk, de tippünk szerint a T-podhoz hasonló tulajdonságokkal bírhat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!