szerző:
hvg.hu

Mostantól akár a hazai utakon is lehet majd látni egy magyar rendszámos és közel 600 lóerős NSX-et. A tulajdonost irigyeljük is, meg nem is, a szervizelés ugyanis nem lesz egyszerű.

A Honda 1990 és 2005 között gyártotta a világ egyik legjobb sportkocsijának tartott elsőgenerációs NSX-et, melynek fejlesztésében maga Ayrton Senna háromszoros F1 világbajnok is részt vett. Aztán egy hosszabb szünet következett, majd pedig 2015-ben megérkezett a teljesen új második generációs Honda NSX, melynek első példányát 2016 elején 1,2 millió dolláros (341,5 millió forint) áron árverezték el.

©

Néhány napja pedig hazánkba is megérkezett az első új Honda NSX, melynek tulajdonosa információink szerint mindennel együtt 200 ezer eurós, vagyis átszámítva mintegy 64,6 milliós forintos összeget fizetett a kocsiért. A pécsi Honda kereskedés által átadott sportautóval csak egyetlen probléma van, hogy még Ausztriában sincs olyan márkaszerviz, amely fogadni tudná. A magyar tulajdonos így vélhetően a németországi Lipcsében kényszerül majd szervizeltetni az autót.

©

Az Egyesült Államokban gyártott kétajtós NSX 4,47 méter hosszú, a magassága pedig mindössze 1,21 méter. Az 1 725 kilogrammos álomautó mozgatásáról egy 3,5 literes biturbó V6-os benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánc gondoskodik. Az elöl kettő, hátul egy villanymotorral felvértezett autó összteljesítménye 581 lóerő, a nyomatékcsúcs pedig eléri a 645 Nm-t. A kilencfokozatú duplakuplungos automataváltóval felvértezett közúti torpedó 2,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége 307 km/h.

©

Európában tavaly 126 darab középmotoros és összkerékhajtású Honda NSX talált gazdára, tehát elmondható a típusról, hogy nemcsak Magyarországon, hanem az egész kontinensen igen ritka. A kocsival tisztán elektromosan maximum 2-3 kilométert lehet megtenni, így hazánkban nem kaphat zöld rendszámot.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Hangfelvételen, ahogy a rendőrök veréssel fenyegetnek egy tüntetőt

Hangfelvételen, ahogy a rendőrök veréssel fenyegetnek egy tüntetőt

Víz alatti múzeumot építenek a kétezer éves civilizáció kincseinek

Víz alatti múzeumot építenek a kétezer éves civilizáció kincseinek

Az amerikai szenátus szerint a szaúdi trónörökös a felelős Hasogdzsi meggyilkolááért

Az amerikai szenátus szerint a szaúdi trónörökös a felelős Hasogdzsi meggyilkolááért

231 brit kocsmában betiltották az egyik legnagyobb karácsonyi slágert

231 brit kocsmában betiltották az egyik legnagyobb karácsonyi slágert

Vagyonmentés és B-terv második útlevéllel?

Vagyonmentés és B-terv második útlevéllel?

Ön is segíthet megmenteni a korallzátonyt, erre a színre figyeljen

Ön is segíthet megmenteni a korallzátonyt, erre a színre figyeljen