szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre komolyabban veszik a nagy cégek az elektromos áruszállító járművek piacra dobását is.

Két éve a Tesla a fuvarozók közé is bedobta a maga kis meglepetését, amikor bemutatta a Tesla Semi Truck nevű elektromos nyerges vontatóját. A szokásoknak megfelelően hihetetlen adatok szerepeltek a jármű mellett, a 40 tonna össztömegű járgány körülbelül 20 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h tempóra. A jármű legnagyobb kapacitású változatával az ígéretek szerint körülbelül 800 kilométeres távolságot lehet megtenni egy feltöltéssel.

Szép lassan a nagy gyártók is felveszik a fonalat, és sorra jönnek ki a Tesla járművéhez hasonló, vagy kicsit realistább elképzelésekkel. Ilyen a Volvo VNR elektromos változata is, egy olyan regionális szállító jármű, ami tisztább és csendesebb, mint a hagyományos dízelüzemű hasonló célú járművek.

A Volvo nem sokat árul még el a felépítménnyel kapcsolatban, de alapvetően egy szabványos modellt építenek. Persze fontos hangsúlyozni az elektromos mivoltát, így egyedi megvilágított rácsa van, és az aerodinamikus karosszéria is eléggé eltér a szokványostól.

A kereskedelmi értékesítése 2020 végén kezdődik, de a Volvo Trucks jövőre több ilyen járművet is bemutat majd demonstrációs céllal. A Volvo ilyen teherautós elektromos hajtáslánca, amelynek FE Electric a neve, jövőre tehát már forgalomban lesz Európában, és városi áruterítésre és a szemétszállítást ellátó járművekhez tervezték.

Volvo
Volvo
Volvo

Az FE Electric 200-300 kWh-os lítium-ion akkumulátorral rendelkezik, amely két elektromos motort hajt, amelyek akár 503 lóerőt és 850 Nm nyomatékot kaphatnak. Egyetlen töltéssel 200 kilométert lehet használni az autót, ha az akkumulátor lemerült, egy 150 kW-os CCS2 töltővel akár 1,5 óra alatt is feltölthető.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!