szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kevés autóról szóltak ilyen sokat a hírek, mire tényleg megérkezett.

Pontosan öt évvel az FT-1 koncepció bemutatását követően a Toyota ténylegesen leleplezte a teljesen új Suprát a japán gyártó talán a legjobban várt újdonságát.

A modellről már régóta lehetett tudni sok mindent, sőt már tavaly nyáron egy elmaszkolt példányába mi is belefutottunk az M0-son.

Mostantól tehát hivatalosan is itt a japánok sportkupéja, amelynek teljes neve Toyota GR Supra. A motorterében a BMW-től származó 3.0 literes turbófeltöltős, hathengeres van, amely 335 lóerős. Ezzel 47 lóerővel gyengébb, mint a BMW Z4 M40i, amellyel közös fejlesztés. A Supra motorjának csúcsnyomatéka 494 Nm, amely 6 Nm-rel kisebb, mint a BMW-ben.

Az alapkonfiguráció jelenleg a nyolcfokozatú automata sebességváltós, amellyel a nulla százas sprintet 4,2 másodperc alatt tudja le az újdonság.

Toyota
Toyota
Toyota
Toyota
Toyota
Toyota

A Toyota, ha némileg gyengébb is a Supra, mint a Z4, arról gondoskodott, hogy a teljesítményt le is tudják vinni, minél pontosabban az útra, ezért a hátsókerék-hajtású agilitás mellé alacsony súlypont és 50:50 súlyeloszlás társul. A Supra 19 hüvelykes kovácsoltvas könnyűfém keréktárcsákkal jön majd, Michelin Pilot Super Sport gumiabroncsokkal, 255/35 R19 méretben elöl és 275/35 R19-es gumikkal hátul.

Toyota
Toyota
Toyota

BMW-s eléggé a kabintér, kiváltképpen az iDrive rendszerű kezelőelemeknek és klímapanelnek köszönhetően, de talán ezek miatt nem kell majd bánkódni. A vadonatúj modell már nyáron elérhető lesz elvileg, és az alap Supra feláras tételek nélkül nagyjából 50 ezer dollárba, vagyis 15,1 millió forintban kerül majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!