szerző:
hvg.hu

A francia gyártó újdonságából érkező villanymotoros, zöld rendszámos változat hatótávja meghaladja a 300 kilométert.

A Peugeot 2013-ban dobta piacra 2008-as típusjelzésű szubkompakt crossoverét, melyből a 2016-os ráncfelvarrást követően most megérkezett a második generációs vadonatúj kiadás. Íme:

©

Az új Peugeot 2008 a PSA-csoport új CMP platformjára épül, vagyis ugyanarra, mint amire a nemrégiben debütált Peugeot 208, illetve Opel Corsa. A Renault Captur és a Volkswagen T-Cross riválisának szánt újdonság az elődjénél 14 centiméterrel hosszabb, 3 centiméterrel szélesebb, illetve 1 centiméterrel magasabb lett.

©

A 4,3 méter hosszú Peugeot 2008 csomagtartójának kapacitása 25 literrel gyarapodott, így már 375 liternyi csomagot vihetnek magukkal az utasok. Az Active, Allure, GT Line és GT felszereltségi szintekkel rendelhető autó műszerfala az új 208-asból lehet ismerős.

©

Az alapmotor egy 1,2 literes benzines egység, mely egy turbó segítségével kereken 100 lóerős teljesítményt állít elő 3 hengerből, és ez a motor 130 lóerős változatban is elérhető. Mindkét változat alapáron hatfokozatú kéziváltós, az erősebb pedig opcionálisan nyolcfokozatú automatával is rendelhető. A benzines csúcsot a 155 lóerős GT változat jelenti.

©

Dízel fronton egy 100, illetve 130 lóerős 1,5 literes 4 hengeres erőforrás rendelhető. Összkerékhajtás nincs, de kicsit nehezebb terepen azért vélhetően jól elboldogul a kis SUV az opcionális Grip Control funkcióval.

©

Az e-2008 meghajtásáról egy 136 lóerős, illetve 260 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik, mely egy 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát. A belső égésű motoros változatokéval megegyező méretű belterű, 312 kilométeres hatótávú villanyautó lemerült telepe 100 kW-os töltővel 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető.

©

Az 1,2 tonnás alaptömegű új Peugeot 2008 a spanyolországi Vigóban készül. A várhatóan 20 000 eurós (6,3 millió forint) alapárú modell forgalmazása idén év végén kezdődik meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Ez az apró, mégis harcias féreg az óceán egyik leghangosabb állata

Ez az apró, mégis harcias féreg az óceán egyik leghangosabb állata

Megkóstoltuk a gyorséttermi vegaszendvicseket – és ma sem lettünk vegák

Megkóstoltuk a gyorséttermi vegaszendvicseket – és ma sem lettünk vegák

A NAV külön szólt, hogy az óvszerautomatákról is tudnia kell

A NAV külön szólt, hogy az óvszerautomatákról is tudnia kell

Jakus Ibolya: Az adathalász és a tenger

Jakus Ibolya: Az adathalász és a tenger

Nekidőlt egy ház oldalának egy konténeres kamion Csepregen

Nekidőlt egy ház oldalának egy konténeres kamion Csepregen

Hatalmas bírságot kapott a Qualcomm az uniótól

Hatalmas bírságot kapott a Qualcomm az uniótól