Közel 8 milliárdért tervezik az M8-as gyorsforgalmi ötven kilométerét

A tervezésre váró 2x2 sávos út Kecskemétet köti majd össze Dunavecsén és Dunaújvároson át az M7-es autópályával.

  • hvg.hu hvg.hu
Közel 8 milliárdért tervezik az M8-as gyorsforgalmi ötven kilométerét

Az M8-as gyorsforgalmi út Kecskemét és az M7-es autópálya közötti szakaszát négy cég, az Unitef-83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Utiber Kft. és a Tura-Terv Kft. tervezheti meg közel 7,8 milliárd forintért – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból, amelyet a magyarepitok.hu szemlézett.

A megbízás a kiviteli terveken kívül magába foglalja a környezeti hatástanulmány és tanulmányterv, valamint az engedélyezési tervek készítését is.

Az M8-as Székesfehérvár alatt éri el majd az M7-es autópályát, ide új csomópont épül. Innen tovább már ma is 2x2 sávos út vezet Veszprémig, de cél az osztrák határ elérése Szentgotthárd  környékén. A Dunaújvárosi új Duna híddal együtt már elkészült az M8-asnak egy kis szakasza, amely kapcsolatot teremt az M6-os autópályával.

Egy új "M0-s" félgyűrű épülne távol a fővárostól

Ha elkészülne a fővárost mintegy 100 kilométeres távolságban elkerülő félgyűrű, jelentősen könnyebb lenne a Budapest környéki közlekedés. Bónusz, hogy akkor az M1-est sem kéne feltétlen háromsávossá építeni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.