szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW retro almárkájának első lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású modellje egy feltöltéssel maximum 270 kilométert képes megtenni.

Megérkezett az első elektromos Mini, amely nem egy teljesen új platformra épül, hanem egyszerűen csak azt tették a fejlesztők, hogy az alapmodell belsőégésű motorja és tankja helyére beszereltek egy villanymotort és egy akkumulátort.
Mini

A BMW i3-ból származó 33 kWh kapacitású teleppel a Mini Cooper SE egy feltöltéssel mintegy 235-270 kilométert tehet meg. Ez a gyártó optimista, WLTP-ről NEDC-re átszámított becslése, az újdonság szigorúbb amerikai EPA-szabvány szerinti hatótávja 183 kilométer. Ami városi használat esetén még mindig sokak számára bőven elegendő lehet.

Mini

11 kW-os töltővel 2,5 óra lehet 80 százalékosra, 3,5 óra alatt pedig 100 százalékosra tölteni a megfáradt akkumulátort. 50 kW-os villámtöltő használatával alig 35 perc alatt letudható a 80 százalékra történő feltöltés.

Mini

Az alapmodellnél 145 kilogrammal nehezebb, 1 365 kilogrammos villany-Mini meghajtásáról egy 184 lóerős, illetve 270 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik. A 0-100-as sprintidő 7,3 másodperc, a végsebesség 150 km/h.

Mini

Jó hír, hogy a 3 ajtós alapmodellénél nem lett kisebb a csomagtartó mérete. Alaphelyzetben 211 liternyi csomagnak jut helye, a hátsó ülések lehajtását követően pedig 731 literre nő a térfogat. Az elektromos Mini 1,8 centiméterrel magasabb lett, a külső visszapillantó tükrei viszont kicsit kisebbé váltak, ily módon csökkentve a légellenállást.

Mini

A kereskedésekbe a jövő év elején megérkező Mini Cooper SE német alapára 32 500 euró, vagyis átszámítva mintegy 10,3 millió forint.

Mini

 

Mini

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!