szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Megjelent a tender a főváros tranzitforgalmát jelentősen csökkentő tehermenetesítő útvonal fejlesztésére, amely Komáromtól az M8-asig vezetne.

A nyílt tenderfelhívást, amely egy 2x2 sávos, 120 kilométer hosszú út tanulmánytervére és hatásvizsgálati dokumentumainak elkészítésére szól – a Napi.hu vette észre az uniós közbeszerzési közlönyben.

A kiírás szerint az első részben egy új útszakasz épülne, amely Komárom-Nagyigmánd térségében ágazik le az M1-es autópályáról és tart a Székesfehérvárt nyugatról elkerülő útig. Ennek a hossza 85 kilométer.

A második rész a fehérvári elkerülő úttól haladna - az M7-es autópálya új csomópontján keresztül - az M8-as autópályáig, amelyet Sárbogárd térségében ér el. Ennek a hosszúsága 35 kilométer.

Mindkét rész esetében el kell készíteni a tanulmányterveket, továbbá a környezeti hatásvizsgálati dokumentációt, végül pedig meg kell szerezni a környezetvédelmi engedélyt is. A tervezett út részben a meglévő utak négysávúsításával készül úgy, hogy elkerüli a településeket. A tervezési idő 20 hónap.

Az M8-as autópálya tervezett nyomvonala.
Wikipedia

Ha elkészülne a fővárost mintegy 100 kilométeres távolságban elkerülő félgyűrű, jelentősen könnyebb lenne a Budapest környéki közlekedés. Jelenleg a legnagyobb átmenő forgalom Németország és a Balkán, valamint Törökország között zajlik. Az itt haladó járművek több mint fele tranzitszállítást végző teherautó. Ezeknek nem célja a magyar főváros megközelítése, egy északnyugati-délkeleti átlós útvonal jobban szolgálná a céljukat, miközben a budapesti és agglomerációs utak lélegzethez jutnának – mondta el még májusban Mosóczi László az innovációs tárca államtitkára.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!