szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az újdonság valamivel nagyobb hatótávolságú, mint a dobozosabb formájú normál e-tron.

Az Audi tavaly ősszel leplezte le első igazi elektromos autóját, a méretesebb divatterepjárók között versenyző és nemrégiben általunk is alaposan letesztelt e-tront. Most pedig a Los Angeles-i Autószalonon bemutatkozott a típus kupésra, sportosabbra faragott testvérmodellje, az e-tron Sportback.

Audi

A csapottabb hátsó szekció miatt némileg csökkent a hátul ülők fejtere, illetve a csomagtartó kapacitása, az új vonalvezetés miatt azonban kedvezőbb lett a kocsi légellenállása. Egyebek mellett ennek is köszönhető, hogy míg az e-tron 409 kilométeres, addig az e-tron Sportback 446 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, legalábbis a közepesen engedékeny WLTP-szabvány szerint.

A maximum 150 kW teljesítménnyel tölthető akkumulátora 95 kWh kapacitású.

Audi

Az újfajta Digital Matrix LED fényszórós újdonság 19-22 colos kerekeken gördül. Az Audi e-tron Sportback 55 quattro meghajtásról egy 355 lóerős teljesítményű, illetve 561 Nm nyomatékú villanymotor páros gondoskodik, ami 6,6 másodperces 0-100-as sprintet, illetve 200 km/h végsebességet tesz lehetővé.

Sport módba kapcsolva 402 lóerő és 664 Nm áll a sofőr rendelkezésére, ilyenkor 5,7 másodperc alatt letudható a 0-100-as gyorsulás.

Audi

A 120 kilogrammal könnyebb Audi e-tron Sportback 50 quattro legfeljebb 120 kW-tal tölthető akkumulátora 71 kWh kapacitású, ami 347 kilométeres hatótávolsághoz elegendő. Ez az olcsóbb modell 308 lóerős, illetve 540 Nm-es produkciót ad elő, ami 6,8 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 190 km/h-s végsebességhez elegendő.

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!