Az online értékesítési csatornákra való átállásra késztetik az autógyártókat a koronavírus-járvány miatti korlátozások – véli Pedro Pacheco, az amerikai Gartner piackutató cég szakértője.
A szakember a német dpa hírügynökségnek elmondta, hogy ennek informatikai akadálya nincs, hiszen minden autógyár honlapján van már olyan konfigurátor, amivel össze lehet állítani a kívánt jármű felszereltségét. Ehhez már csak a biztonságos fizetési módot és a kontaktmentes átadás módját kell kidolgozni – mutatott rá.
Igen érdekes módozatai kezdenek kialakulni a személyes találkozások helyettesítésének.
A közvetlen értékesítés tényleges akadályát valójában az iparág berögzült működési modellje jelenti a Gartner szakértője szerint. Minél tovább tartanak majd azonban a kijárási korlátozások és az üzemleállások, annál nagyobb lesz a változtatási kényszer is. "Az eladások drámai mértékű csökkenésére lehet számítani mind Európában, mind az Egyesült Államokban" – mutatott rá. "Mihelyt az autógyárak közül néhányan megkezdik termékeik közvetlen értékesítését, példájukat a többi is azonnal követni fogja."
"A krízishelyzet alaposan lerövidítette azt az időt, amit az autógyárak alkalmazkodás nélkül át tudnak vészelni" – fejtette ki. A forgalomcsökkenés egyúttal az innovációs tempót is lelassította az ágazatban, mivel "számos projektet jegelniük kellett". Szerinte azok kerülnek majd ki nyertesen a jelenlegi helyzetből, akik a legtalálékonyabban csökkentik költségeiket.
A Volkswagen példának okáért, már két éve bejelentette stratégiaváltását, amely arról szólt volna, hogy első elektromos tömegmodelljüket az ID.3-at ilyen rendszerben lehet megvásárolni, majd egy mindenki saját személyre szóló ID-t kap, amellyel bármit intézhet, ami a kocsijához kapcsolódik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.