szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ebben a régi ezerötös Ladában a megszokott három helyett csak két pedál található.

A Zsiguli nemrégiben ünnepelte 50. születésnapját: az 1,2 literes motorral szerelt első VAZ-2101-esek 1970. április 19-én látták meg a napvilágot. Két évvel később aztán megérkezett a nagyobb erőforrással rendelkező, fényűzőbb VAZ-2103, mely elsősorban dupla fényszóróiról, illetve króm díszléceiről ismerszik meg.

Az 1,5 literes motorral szerelt 2103-as típus 1972-től 1984 volt gyártásban, de csak nagyon kevés olyan példány készült belőle, melyben hagyományos kéziváltó helyett automata váltó található. És most egy ilyen, eredetileg holland piacos, 1981-es kocsi vár új gazdára.

Auto.ru

1977 és 1983 között összesen 250 ilyen Lada készült. Az elöl elhelyezett 64 lóerős motor egy General Motorstól származó háromfokozatú automata váltón keresztül juttatja el erejét a hátsó kerekekre.

Auto.ru

A Novoszibirszkben eladásra kínált, kiváló állapotban lévő autó a hirdetés szerint mindössze 10 ezer kilométert futott.

Auto.ru
Auto.ru

Az árcédulán 1,2 millió rubel, vagyis nem kevesebb mint 5,3 millió forintos összeg olvasható. Összehasonlításképp a gyártó aktuális kínálatának legdrágább modellje, a Magyarországon nem forgalmazott 145 lóerős Lada Vesta Sport 900 ezer rubelbe, körülbelül 4 millió forintba kerül.

Auto.ru

 

Auto.ru
Auto.ru
Auto.ru

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!