szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Csoportban próbálják elkerülni az autógyártók a visszahívások negatív hírértékét.

Annak ellenére, hogy az autógyártók a modelljeiket kiterjedt minőségellenőrzésnek vetik alá, elkerülhetetlen, hogy időről időre bele ne fussanak egy kényszerű visszahívásba. Egy kutatás most azt vizsgálta, hogy ezeket hogyan időzítik a gyártók.

Az amerikai Indiana Egyetem egyik részlege, a Kelley School of Business nemrég végzett tanulmánya szerint a visszahívások 73 százalékát késleltetik addig, amíg több autógyártó hasonló eseménye össze nem jön, ezzel minimalizálva a hírértékét a kényszerű szervizre hívott, gyakran nagy számú autónak.

A tanulmány 3117 visszahívást vizsgált az Egyesült Államokban az elmúlt évtizedekből. Az eredmények azt mutatták, hogy a visszahívásoknak csak 5–9 százalékát jelentették be önállóan és nem másokkal együtt. Egyedül a Toyota kivétel ez alól, amely cég a visszahívásai 31 százalékánál egyedül rendelte el a kényszerű szervizlátogatást.

A komplex folyamatnak a legnagyobb mozgatórúgója a tőzsde. A visszahívást kezdeményező autógyártót érő negatív felhangokat akarják elkerülni, amely nyilvánvalóan nagyban függ attól is, hogy a hiba mennyire volt súlyos. A tanulmány szerint annak a cégnek a részvényeit, amelyhez egy ilyen bejelentés kötődik 67 százalékkal nagyobb eséllyel bünteti a pénzpiac, mint, akik "megbújnak" a csoportos akcióban.

A vizsgálatok alapján az amerikai részvénypiacon lévő hat autógyártó – Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Nissan és Toyota – általában jellegzetes minták alapján szerveződő csoportokban intézi a visszahívásokat. Egy-egy ilyen csoportos termékvisszahívás nagyjából 16 naponta jön létre és az általuk vizsgált időszak alatt 266 ilyen esemény történt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A Golf GTI babérjaira törhet a 300 lóerős Toyota GR Corolla

A Golf GTI babérjaira törhet a 300 lóerős Toyota GR Corolla

Majdnem elütött egy gyalogost egy buggys, aki felismeri, jelezze a rendőrségen

Majdnem elütött egy gyalogost egy buggys, aki felismeri, jelezze a rendőrségen

Íme a magyar kéz által rajzolt kombi Mercedes EQS luxus-villanyautó

Íme a magyar kéz által rajzolt kombi Mercedes EQS luxus-villanyautó