szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jelentős méretű és tömegű autónak nem éppen könnyű feladatot kellett megoldania.

Az új S-osztály összkerékhajtású, S400d jelű, Airmatic futóműves, de hátsókerék-kormányzás nélküli példánytát tettek próbára. Az éppen a Mercedes által híressé vált kikerülési gyakorlat azt követően lett autóipari minimum, amióta a Mercedes-Benz A-osztály még a kilencvenes évek végén konkrétan felborult a tesztelés során.

A feladat egy kikerüléses manőver, amely akkor számít sikeresen teljesítettnek, ha a jármű minimum 72 km/h-s tempóval tud elmenni a kirakott bóják között úgy, hogy nem tarolja le azokat. 

A mostani S-osztály esetében elve magasabb 77 km/h-s sebességgel mentek neki a pályának, és látható, hogy az autó letért a kijelölt pályáról. A tesztelők végül úgy találták, hogy a legjobb eredmény elérésének kulcsa a "Sport + vezetési mód" aktiválása, ami némiképpen lejjebb engedi és megmerevíti a felfüggesztést. Mindez elegendő ahhoz, hogy 74,9 km/h-s tempóval is abszolválják hibátlanul a feladatot, ami komoly teljesítmény egy ilyen nagy tömegű autó esetében. A legnagyobb tempó, ahol szinte sikeres volt a kísérlet, 76,2 km/h volt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!