Ahogy várni lehetett, elmaradt az áttörés Trump és Putyin csúcstalálkozóján
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Egy alapvetően sikeres termék átdolgozása mindig komoly feladat. A Nissan Qashqai modell harmadik generációjának tartania kell a lépést egy olyan szegmensben, amelyben mára tucatnyi vetélytársa van.
A C-szegmensben az első modern, mai értelemben vett szabadidő-autó volt a Nissan Qashqai, amely gyakorlatilag definiálta az európai crossovert mint kategóriát. Hogy mekkora húzás volt anno a japánoktól, arról két adat árulkodik: alig 15 év alatt, világszerte több mint 3 millió darabot adtak el belőle.
A második generáció idén már közel hét éves, itt volt az ideje a megújulásnak, főleg annak fényében, hogy nagyjából mára ebben a szegmensben 20 féle hasonló autó van, amellyel tartani kellene a lépést. Dizájn szempontból az újdonság követi azt a vonalat, amelyet a kisebb Nissan Juke új generációja kezdett meg. Néhány igen feltűnő stílusjeggyel, Full-LED fényszórókkal, amelyek ebben a szegmensben elsőként intelligens, mátrix-led távfény opciót is kaphatnak, és a Nissan V-Motion hűtőrács a leginkább stílusdefiniáló elemei.
Az új Qashqai méreteiben, alig tért el az elődtől. Hossza 3,5 cm-rel nőtt, a magassága 2,5 cm-t, a szélessége pedig 3,2 cm-t. A hátsó fejtér 1,5 cm-rel lett szellősebb, a csomagtér pedig 74 literrel haladja meg az előző generációét, most 480 literes.
Az új Nissan Qashqai belső terét alaposan átdolgozták, amire szükség is van, ugyanis a legkönnyebb manapság itt hátrányba kerülni a nagyon gyorsan digitalizálódó világban. 12,3 colos képernyő került a sofőr elé, míg akár 10,8 col méretűt TFT képernyőt lehet rendelni a középkonzolra. A vezetéknélküli töltés, a távoli nyitás-zárás is alapfunkció lett.
A motorizáció igen érdekes fejezet a harmadik generációnál, mert itt is elérkezett a villamosítás ideje. Nincs többé már csak önmagában álló benzinmotor sem. Az alap az 1.3-as, négyhengeres, DiG-T benzinmotor 138, illetve 156 LE-vel, de mindkét esetben már ott a 12 V-os enyhe hibrid rendszer. A rendszer főként a lassítások és a fékezés során visszanyert energiával tölt egy lítium-ion akkumulátort. 20 és 110 km/h közötti gyorsítások során a rendszer képes 6 Nm-t hozzáadni a motor 270 Nm-es nyomatékhoz, így adva némi plusz agilitást.
A leginkább izgalmas új fejezet egy úgynevezett e-Power változat a motoregységekben, igaz ennek érkezésére még várni kell. Itt egy 1.5 literes benzinmotor csak az akkumulátor töltésért felelős, a hajtást egy elektromos motorra bízzák, amely egyébként a Leaf-ből érkezik. A 190 lóerős összteljesítményű modell „hatótávnövelt” elektromos autóként is definiálható. Tölteni ugyanakkor egyáltalán nem, csak tankolni. Érdekessége modellnek, hogy végsebességben is inkább az elektromos autókhoz hajaz majd maximálisan 170 km/h-s tempójával. A forgalmazó szerint hosszabb távon az eladások felét már ez a hajtás fogja kitenni.
Az új Qashqaiban minden biztonsági rendszer szériafelszereltség. A frissített Nissan Propilot vezetéstámogató rendszer pedig képes már önállóan gyorsítani és fékezni a járművet, sávban tartani és megtartani a távolságot az előtte haladóhoz képest, illetve torlódáskor megállni és újraindulni.
A modell bevezetése 2021 augusztusában kezdődik majd és a harmadik generációs Qashqai alapárát 7,99 millió forintnál húzta meg az importőr, de bővebb árlistát még nem tették közzé.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Vlagyimir Putyin orosz és Donald Trump amerikai elnök is a pénteki alaszkai orosz-amerikai csúcs után tartott sajtótájékoztatón, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.