szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az aszfaltba telepített speciális összetételű cementtáblákon létrehozott mágneses rezonanciát alakítják árammá a kocsik.

Az elektromos autókkal szemben az egyik leggyakoribb ellenérv, hogy körülményes és hosszú idő tölteni ezeket. Ha erre megoldást találnának, például a menet közbeni töltés révén, az mindenképpen komoly fegyvertény lenne.

Otthoni töltésre már vannak is vezeték nélküli megoldások, mint, amilyet a BMW is kínál. Indiana államban viszont vezeték nélküli töltőhálózat kiépítését tervezik egy útszakaszon. 

Kezdésként egy negyed mérföldes burkolatszakaszt (400 méter) választottak, a projektben pedig részt vesz a helyi egyetem, a Purdue csapata, valamint a Magment német vállalat. A Magment technológiája mágnesezett cementből készült táblákba ágyazott tekercseken keresztül működik. Azoknak a járműveknek, amelyek tölteni akarnak a rendszerből, szintén szükségük van hasonló tekercsre, amelyet az alvázra szerelnek. Elméletileg igen gyors töltés érhető el a földi- és a fedélzeti tekercsek között, függetlenül attól, hogy a jármű áll-e a Magment pad felett, vagy sem.

Magment

A tesztek kiértékelését az egyetemen végzik majd, míg az európai cég szállítja azt a technológiát, amely a töltést lehetővé teszi. A németek rendszere első sorban a nehézgépjárművek töltésére optimalizált, és igen meggyőző, 200 kW-os teljesítményt ígérnek.

 Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!