A hírek szerint Mario Draghi olasz miniszterelnök és kormányzata azon dolgozik megvédje a Ferrarit és Lamborghinit az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályozástól. A Bloomberg TV-nek adott interjút az ország ökológiai átmenetért felelős minisztere Roberto Cingolani – aki egyébként a Ferrari korábbi igazgatósági tagja volt – elmondta, hogy jelenleg is tárgyalások folytatnak az Európai Bizottsággal arról, hogy az új szabályokat, hogyan kell majd alkalmazni – illetve esetleg nem kell alkalmazni – a luxusmárkák esetében.
A mentesség ötlete abból fakad, hogy ezek az exkluzív gyártók sokkal kevesebb autót adnak el, mint a hagyományos versenytársak. A Lamborghini és a Ferrari együttesen mindössze 16 500 autót állított elő tavaly, és ezek az olasz klasszikus sportkocsik, szerintük, komplexebb megközelítést igényelnek a villamosításhoz. Itt első sorban arra gondolnak, hogy az elektromos rendszernek is különlegesnek kellene lennie ezekben az autókban.
Minden olyan gyártónak, amely évente több mint 1000 autót dob piacra nulla emmisziós modellekkel kell rendelkeznie 2035-re.
Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy a két olasz szuperautó márka már elkezdte az átállást. A Lamborghini nemrég 1,8 milliárd dolláros villamosítási tervet jelentett be, hogy az évtized közepére, felére csökkentse CO2-kibocsátását. Az első teljesen elektromos Lambót ígéretük szerint 2030-ra bemutatják. A Ferrari pedig azt tervezi, hogy 2025-ben mutatja be az első elektromos autóját.
Az EU is folyamatosan tárgyalja a 2035-ös tilalom bevezetését, de valószínű, hogy számos ország követné Olaszország példáját, és módosításokat javasolna a helyi ipar és gyártók védelme érdekében, ha a dél-európaiaknak mindez összejön.
A Ferrari 296 GTB olyan új, hogy még csak előszériában gyártott darabok járják a bemutatótermeket. A "kismotoros" és hibrid autó megint egy olyan újdonság, ami feszegeti a márka hagyományos értékeinek határait.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.