Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ha valaki teljesen önellátó, energiatakarékos, zéró kibocsátású lakóautóról álmodna, az Eindhoveni Műszaki Egyetem hallgatói révén már erre is van megoldás.
A Solar Team Eindhoven mérnökökből álló csapata által fejlesztett jármű 600 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, illetve 730-at, ha napelemeinek teljes kapacitását ki tudja használni.
Több összetevője van a hatékonyságának, amelynek csak egyik eleme a 60 kWh-os akkumulátor és a napelemes rendszer. A gépet eleve úgy tervezték, hogy a lehető legkönnyebb legyen, hogy elérjék a 10 kWh/100 kilométeres, rendkívül alacsony átlagfogyasztást.
A csővázas szerkezetet egyszerű, könnyű, vékony panelek veszik körül mindenféle felesleges részlet nélkül, a tervezés fő szempontja itt a légellenállás csökkentése volt. A tűzhelytől a kiszolgálórészig minden berendezést a hatékonyság érdekében készítettek, hogy megfeleljenek a minél alacsonyabb tömegnek.
„Stella Vita” a jármű neve és mindenekelőtt a nagy, visszahúzható napelemes teteje különbözetei más lakóautóktól.
A három részre osztott, fotovoltaikus panelek ötletes rendszerben vannak elhelyezve a tetőn. Mozgás közben egyetlen, 8,8 négyzetméteres területet alkotnak. Álló helyzetben pedig a másik két napelemes felület is előbújik, amelynek révén a teljes felülete 17,5 négyzetméter. A naperőmű a lakóautó összes energiaszükségletét ellátja - állításuk szerint -, azonban nem részletezték a kocsi műszaki jellemzőit.
A lakóautó 730 km-t képes megtenni egy napsütéses napon, és 600 km-t csak akkumulátor segítségével - legalábbis a saját állításuk szerint. A Stella Vita egyébként nem csak forgalmi akadály autópályán sem, igaz a végsebességét 120 km/h-ban korlátozták, vélhetően részben az elektromos hajtás miatt is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
Nagyon jól ment tavaly a budapesti városnéző buszok üzemeltetőinek.
Az okok most egyértelműek.
A Magyar Stratégiai Zrt. tulajdonában álló ingatlan rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.