szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az olyan rutin apróságok, mint az olajcsere több mint 20 ezer euróba kerülnek.

A Bugatti nem csak a márkakereskedésekben drága, hanem a megfelelő karbantartásukhoz időnként olyan összegek kifizetése is szükséges, amelyekől akár szupersportkocsikat is lehetne venni. A legújabb, egyébként 3 millió dolláros árú Bugatti Chiron Pur Sport karbantartása az első négy évében például nagyjából 340 000-405 000 euró (130-150 millió forint) költség, ha valaki követi a márka által javasolt előírásokat.

Bugatti

Akik alig használják az autójukat, „egyszerű” gyűjtők, azoknak elég 14 havonta átnézetni a kocsit, ami körülbelül 91 000 euróba kerül. Ezek az adatok egyébként a malajziai Paultan.org médiától származnak, pontosabban Muhammad Al Qawi Zamanitól, aki Bugatti rajongó, és a márka hivatalos délkelet-ázsiai importőrével kötött szerződést. De lássuk az árakat, ha valaki rendesen használja is az 1500 lóerős kocsit.

A motorolaj, olajszűrő, hűtőfolyadék és leeresztő csavarok cseréje 21 300 euróba kerül. 16-18 havonta vagy a futásteljesítménytől függően itt a felniket is cserélni illik, ez 43 900 euróba kerül. A teljes fékcsere 51 800 euróval jár, amihez hozzáadódik a fékfolyadék cseréje, az alkatrészek tisztítása. A többi elemet csak négyévente kell felülvizsgálni. Közülük kiemelkedik a W16-os motor négy turbója, amelyeket 22 800 euróért cserélnek, sőt az üzemanyagtartályt is cserélik  ilyenkor 38 600 euróért, a hűtőket 19 300 euróért és végül az ablaktörlőket 3300 euróért.

A Bugatti karbantartási programjában tíz szerelő vesz részt, akik beutazzák a világot, hogy személyesen ellenőrizzék a járműveket. 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!