szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

„Inkább sétáljon vagy biciklizzen” – ehhez hasonló szlogeneket kell elhelyezni a reklámokban.

A francia kormányzat elfogadta azt a tervezetet, amely előírja, hogy az autóhirdetéseken olyan üzeneteket kell elhelyezni, amely arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy fontolják meg a gyaloglást, kerékpározást, telekocsizást vagy tömegközlekedés használatát.

A francia Le Monde beszámolója szerint szinte minden hirdetési platformnak – kivétel a rádióadások – a következő üzenetek egyikét kell tartalmaznia autóipari hirdetés esetén: „rövidebb utakhoz válassza a gyaloglást vagy kerékpározást”. Vagy: „ingázáshoz használjon tömegközlekedést” és „vegye fontolóra a telekocsi használatát”. Emellett mindenhol meg kell jeleníteni a #SeDeplacerMoinsPolluer hashtaget, mely nagyjából annyit tesz, hogy „mozogj és szennyezz kevesebbet”.

Azok a műsorszolgáltatók és kiadók, akik elmulasztják ezeket az üzeneteket közzétenni, akár 50 ezer eurós bírságra számíthatnak.

2028-tól egyébként az autógyártók nem hirdethetnek olyan járműveket, amelyek kilométerenként 123 grammnál nagyobb CO2-t bocsátanak ki.

Az autógyártók kijelentették, hogy megfelelnek a törvény betűjének, de kritikusan fogadták az intézkedést. Lionel French Keogh, a Hyundai francia részlegének vezérigazgatója azzal érvelt, hogy mivel az új törvény nem tesz különbséget az elektromos és a belső égésű járművek között, az egész intézkedés kontraproduktívnak tekinthető.

A hasonló reklámelőírások nem példa nélküliek, hasonlót alkalmaznak az élelmiszergyártók esetében is, akiknek kötelező a táplálkozási információkat feltüntetni és egészségesebb alternatívákat is javasolni az élelmiszereiken.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Mennyit kerestek a legnagyobb autógyárak vezetői tavaly?

2020 nem az az év volt, amikor az autógyárak túl sok sikertörténetről számolhattak be, hiszen a legtöbbjük jelentős eladáscsökkenést könyvelt el. Mindezek ellenére a vezetőségekben ülők többségében nem kerestek emiatt rosszabbul.