szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lényegében egybegyúrták a korábbi hagyományos formájú családi és egyterű autóikat is a franciák.

Kedden bemutatkozott a Renault Austral, amelynek minden jel szerint kulcsszerepe lesz a francia márka kínálatában. A modell a sokoldalúsága révén, miszerint hétülésesként is kapható lesz, mégis szabadidő-autónak számít, több hagyományos modellt is felválthat hosszabb távon. Az Austral a nem túl sikeres Kadjar mellett, ha nem is közvetlenül, de kupésabb formával a távozó Talisman, hétülésesként pedig az Espace utódja is lehet.

A 4,51 méter hosszú és 2,67 méteres tengelytávú és alapból 500 literes csomagterű SUV megjelenése alapvetően illeszkedik a Renault jelenlegi formai irányzatába, ránézésre leginkább az új Megane-ra hasonlít. Az Austral valójában leginkább az új Nissan Qashqai-jal rokon, ugyan azon padlólemezre épül, mint a japán modell.

Míg a Renault kínálatában a Megane az új világot képviseli és csak elektromos modellként marad meg, az Austral egyelőre háromféle benzines hibridként lesz elérhető. Az egyik, a Renault és a Daimler közös fejlesztésű 1.3 literes négyhengeres benzinmotorja mellé társuló 12 voltos mild hibrid elektromos egység, amelynek révén 140, illetve 160 lóerős összteljesítményű lehet a Renault Austral.

Renault
Renault
Renault
Renault
Renault

További lehetőség egy úgynevezett „Mild Hybrid Advanced” rendszerű változat, amelyben már 48 voltos elektromos rendszer van, az egyébként 1.2 literes, háromhengeres motor mellett. A modell mindig elektromos módban indul, alapesetben a csúcsteljesítménye 130 lóerő. A franciák azt ígérik, a modell 20 százalékkal alacsonyabb fogyasztást produkál, mint egy hasonló teljesítményű hagyományos belső égésű motoros jármű. A harmadik változat szintén az 1.2 literes benzinmotorra támaszkodó hajtású, de egy masszívabb elektromos egységgel, amelynek révén a teljesítménye akár 200 lóerő is lehet.

Renault
Renault
Renault
Renault

Az új Austral extrái között lesz változattól függően a Matrix LED fényszóró-rendszer, a 360 fokos képet nyújtó kamerarendszer, a head-up kijelző, masszázsülések, illetve a 4Control nevű, hátsókerék-kormányzást is tudó hajtási opció.

A modell piaci bevezetését 2022 őszére tervezik, az árakról egyelőre nem adtak ki hivatalos információt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!