Így muzsikál a svéd Koenigsegg 1700 lóerős háromhengeres autója
Szokatlanul.
hvg.hu
Az egészen ritka sportkocsijairól híres svéd műhely, amelynek Christian Von Koenigsegg a tulajdonosa, a Gemera révén ismét egy olyan különlegességet alkotott, amelyben a hajtási rendszer egyik részét alkotó benzinmotor 600 lóerős, ám csak háromhengeres.
Ezt a motort TFG-nek hívják, ami a Tiny Friendly Giant rövidítése. A kis egység eleve nem rendelkezik vezérműtengelyekkel, a szelepek pneumatikus-elektronikus működtetésűek. A Koenigsegg tulajdonosa és alapítója egy ma megjelent videóban először mutatta meg a Gemera hangját, a videóban 2:30 mp-nél, amellyel azért barátkozni kell.
A teljes képhez hozzátartozik az is, hogy még három villanymotorja is van a kocsinak – amelyek szintén elég egyedi konstrukciók – és, amelynek révén a plug-in hibrid rendszer összteljesítménye 1700 lóerő.
Az összkerékhajtású, összkerék-kormányzású és háromméteres tengelytávolságú Koenigsegg Gemera várható ára egyelőre ismeretlen. A közel 2 tonnás, 4 személyes típusból 300 darabot terveznek legyártani.
A korábbi hivatali eljáráshoz képest sokkal hatékonyabb módszerrel vették el egy végrehajtó irodáját – értesült a HVG. Úgy tudjuk, más végrehajtók is érintettek hasonló eljárásban, és többen attól tartanak: ha nem ápolnak jó viszonyt a végrehajtói kar vezetésével, akkor beültethetnek valakit a helyükre.
A portál olyan dokumentumokhoz jutott hozzá, amelyek megerősítik, hogy a Bizottság a jövőben az összes támogatást a jogállamisági feltételek betartásától kívánja függővé tenni.