szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vázoljuk, hogy egy normál üdítős dobozhoz képest mekkora a svéd gyártó hipermodern elektromos erőforrása.

Amennyiben egy 340 lóerős motorról hallunk, a legtöbbünk agyán egy a komplett motorteret kitöltő, leginkább turbós benzinmotor jut eszünkbe. És nem pont egy ekkora egység:

A motor és egy 330 milliliteres üdítős doboz
Koenigsegg

Ezen a fotón a Koenigsegg legújabb villanymotorja látható, mely rendkívül kompakt méretben és alacsony tömeg mellett biztosít 340 lóerős teljesítményt, illetve 600 Nm-es nyomatékot.

A Quark nevet kapott alig 30 kilogrammos motorból kettőt szerelnek ebbe a Terrier modulba:

Koenigsegg

Ezeket az egységeket a 2020 márciusában leleplezett Gemera hiperautóba szereli a svéd manufaktúra: elöl egy, hátul két villanymotor hajtja a kerekeket.

Ezek mellett továbbá egy alig 70 kilogramm tömegű, 2 literes 3 hengeres biturbó benzinmotor is részt vesz a hajtásban, melynek maximális fordulatszáma percenként 8500.

Koenigsegg

A végeredmény nem kevesebb, mint 1700 lóerő és 3500 Nm. Ennek köszönhetően az autó 1,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, és a gyártó azt ígéri, hogy 0-ról 400-ra is rekordgyorsan katapultál az autó.

Koenigsegg

A 800 V-os rendszerrel és 10 kWh-s aksival szerelt Gemera 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromosan, abban az üzemmódban 300 km/h a végsebessége. A teljes hatótávolság az ígéretek szerint kereken ezer kilométer, a csomagtartó 200 literes.

Koenigsegg

Az összkerékhajtású, összkerékkormányzású és 3 méteres tengelytávolságú Koenigsegg Gemera várható ára egyelőre ismeretlen. A közel 2 tonnás, 4 személyes típusból 300 darabot terveznek legyártani.

Koenigsegg

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!