szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tényleg visszatérnek a Szovjetuniót idéző technológiákhoz.

Oroszországban engedélyezték az Euro 0-s besorolású autók gyártását is, valamint a légzsákok, a blokkolásgátló-rendszer (ABS) és dinamikus menetstabilizáló-rendszer (ESP) nélküli autók gyártását, amely termékek a szankciók miatt nem állnak rendelkezésre. A vonatkozó rendeletet Mihail Misusztyin miniszterelnök írta alá, és 2023. február 1-ig lesz érvényes.

Pjotr ​​Szkumatov, egy civil mozgalom szerevezője úgy véli, hogy az autótulajdonosok valószínűleg maguk majd pótolják a hiányzó fontos biztonsági egységet. „Minden légzsákot, mondjuk úgy, »barátságtalan országokban« gyártanak. Az összes Oroszországban gyártott autóban, most potenciálisan két légzsák beszerelhető alapból. Valószínűleg maguk az autótulajdonosok fogják ezeket pótolni” – mondta a The Insiderrel folytatott beszélgetésben.

Szergej Aszlanjan autószakértő azt is elmagyarázta, hogy Oroszországban jelenleg hivatalosan szinte minden környezetvédelmi szabvány érvényben van: az Euro 0-tól az Euro 5-ig. Ugyanakkor így is életszerűtlen, hogy a 1988-as szabványoknak megfelelő kipufogógáz-kibocsátású autókat gyártsanak.

Az Euro 0 szabvány lényegében a 80-as évek végéig tartó korszakot jelenti, a karburátoros autókat. „Ma nincsenek karburátorgyáraink, a dimitrovgradi központi üzem, amely a Zsigulikat, Moszkvicsokat és Volgákat ellátta, mára nem létezik" – mondja Pjotr ​​Szkumatov. Az első modell, ami szóba jöhet, a külsőleg modernnek tűnő Lada Granta, de kit tudja mi lesz a motorháztető alatt? (Mint ismert a Renault, ami ezt a típus is gyártotta, francia motorokkal, eladta a Ladát.) Ezen túlmenően nem lesznek benne az alapvető rendszerek, mint az ABS, ESP, miközben ezek nem véletlen fontosak és a legtöbb országban kötelezőek. Itt nem is számít, hogy Euro 0 vagy Euro 2 az autó kibocsátása.

A szakértő megjegyezte azt is, hogyha mégis ilyen autókat gyártanak majd, ha véget ér a rendszer a fogyasztók nem tudnak majd utólagosan a legalább Euro 2-es norma eléréséhez szükséges katalizátor rakni a kocsikba, nincs honnan szerezni, mert Oroszország sem gyárt már ilyeneket. Marad akkor, hogy Euro 0-s autóval járhatnak tovább.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Tatárföldről jön az orosz Rolls-Royce

Megkezdődött a Vlagyimir Putyin orosz elnök által népszerűsített Aurus Szenat luxusszedán sorozatgyártása a tatárföldi Jelabugában, az orosz Sollers csoport és az amerikai Ford vegyesvállalatának gyárában.