szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A billegős Kacsa annyira egyedi darabja volt az autózás történetének, hogy talán érdemes lenne visszahozni.

Annak ellenére, hogy jónéhány gyártónak bejött a retróhullám, egyelőre nincs hivatalos információ arról, hogy a Citroen tervezné a Kacsa, hivatalos nevén a 2CV feltámasztását. Pedig ihletet adó példából nincs hiány: a Renault is visszahozza hamarosan az 5-öst elektromosként, a Volkswagen, ID. Buzz néven a hippibuszát, a Fiat 500-as sikereiről nem is beszélve.

A független tervezők fantáziáját viszont izgatja a lehetőség, Dejan Hristov be is mutatta a Kacsa reinkarnációját egy minimalista, elektromos crossover formájában. (A szokatlan 2CV elnevezés „két ló erejét” jelenti régies francia teljesítmény-mértékegységben számítva, ami nagyjából 29 lóerőnek felelt meg.)

Dejan Hristov
Dejan Hristov

A tervező megtartotta az eredeti, 1948-tól négy évtizeden át gyártott 2CV ikonikus sziluettjét, beleértve a tetővonal lekerekített formáját, a markáns sárvédőket és a jellegzetes motorháztetőt. A nagy átmérőjű, szokatlan dizájnú keréktárcsák is kiemelik a retró hangulatot.

Dejan Hristov
Dejan Hristov

Az újraálmodott 2CV EV 38 centiméterrel hosszabb, mint az eredeti, de így is csak 4,24 méteres, ami a modern városi SUV-k közé helyezné el. Méretében nagyjából akkora, mint egy mostani Peugeot 2008-as.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

A vegán autóbelső az új divat

Egyre több autógyártó fejleszt fenntartható vagy vegán kabintereket. Például a Volvo C40-ben egyáltalán nem maradt bőrbevonatú elem, még a kormánykeréken sem.