„Nem akarhatnak több ezer békés polgárt erővel szétkergetni” – politikai elemzők a betiltott Pride-ról
Mi lenne, ha a kormány csöndben kiszállna a csatából vagy épp ellenkezőleg, még jobban beleállna?
A Mercedes prémiumautók helyett, luxuskocsikat akar gyártani, amely a leginkább az éppen nálunk készülő modellek helyzetét érinti alapjaiban.
Egy múlt heti híradás szerint stratégiát vált a német autógyártó, és inkább a luxuskategóriára összpontosít, ami azt jelenti, hogy a kisebb, kompakt autók a háttérbe szorulnak. A Handelsblatt vállalati forrásokból származó értesülései szerint az irányváltás a többi között azt jelenti, hogy a belépő szintű Mercedesek – köztük a kizárólag Kecskeméten készülő CLA-osztály egyes változatai, valamint az A- és B-osztály megszűnik, vagy átalakul. Mivel ezen modellek alapvető részét képezik a magyar üzem portfóliójának a tavaly itt elindított Mercedes EQB elektromos szabadidő-autó gyártása mellett, megkérdeztük a gyárat, hogyan látják az átalakulást.
A cég részéről a hvg.hu-nak elmondták, hogy járművek következő generációja valóban új belépőszintet teremt majd a Mercedes-Benz portfóliójában. Ennek során a konszern egy szűkebb fókuszterületre összpontosít, csökkentik a modellkínálatot – írták. Hozzátették, hogy a jelenlegi A- és B-osztály az idei év folyamán még átfogó ráncfelvarráson megy majd keresztül. Ezek a modellek egy ideig még biztos maradnak. Mint a gyártó tájékoztatása írja, az átalakítás tervezési szakaszának közepén járnak, ami érinti a tisztán elektromos hajtású modellek gyártóhelyszínek szerinti elosztását is. A magyarországi Mercedes-Benz-gyárban jelenleg több mint 4500 ember dolgozik, és mint írták, 2022 végén egy második présüzem is megkezdi működését a gyártóhelyszínen.
A hazai gyártó közleménye mellett a Mercedes nemzetközi kommunikációja némileg konkrétabb betekintést engedett abba, hogy mire lehet számítani a jövőbeni modellek szintjén. A hétvégén tartott monacói rendezvényen az egyik új, belépő szintű modellt Gorden Wagener főtervező mutatta be.
A hírek szerint 2024-ben érkező újdonság első pillantásra egy elegáns szedánról, amely a mostani Mercedes CLA-ra emlékeztet, vagyis nem kizárt, hogy lényegében egy üzletiesebb szedán veszi át a modellszűkítés után megcsappant kompaktok helyét. A modellről kiderült az is, hogy egy új platformon alapul, amelyet az "Electric First" elv mentén fejlesztettek ki – de nem csak tisztán elektromos – hanem mild hibrid rendszerrel is építhető autókat tesz majd lehetővé.
Az átalakítás eredményeképpen nem kevésbé fontos információ, hogy vélhetően sokkal többet is kell majd fizetni az új Mercedesekért. A belépő szintű ár 28 ezer euróról (10,8 millió forint) valószínűleg 33 ezer euró (12 millió 700 ezer forint) fölé emelkedik, rámutatva, hogy a stuttgarti központú vállalat a drágább modellekre összpontosítva igyekszik több nyereségre szert tenni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Mi lenne, ha a kormány csöndben kiszállna a csatából vagy épp ellenkezőleg, még jobban beleállna?
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Megjelent a kormány készpénztörvénye, amely szerint a készpénzes fizetés az állampolgárok szabadságának záloga.
Megnéztük, mekkora terhet jelent ez a gyakorlatban.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
A kereskedők ötöde a bezárást fontolgatja.