szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A még mindig csak a harmincas éveiben járó cégtulajdonos Mate Rimac és cége mára az egyik leginkább elismert neve a nagy teljesítményű elektromos autók fejlesztésének.

Aligha hitték sokan, hogy egy alig több mint egy évtizede alakult, Zágráb közelében lévő garázscég fogja az utat mutatni az elektromos hiperautók fejlesztésében. A horvát Rimac cég története valóban meseszerű: a cég tulajdonosa, Mate Rimac harminchárom éves korára felépített egy nemzetközi szinten elismert elektromos hiperautógyárat. Mostanra ráadásul a Tesla-alapító Elon Muskhoz hasonló ambíciókkal dolgozó gyártulajdonos cége összeforrt a Bugattival.

Rimac

Most egy újabb mérföldkőhöz értek, mert elindult modelljük, a Rimac Nevera „sorozatgyártása”. Jelentős pillanat ez is, amely öt év fejlesztés és tesztelés, három generációnyi hajtáslánc-technológia kutatás, 18 prototípus, 45 fizikai törésteszt, valamint több mint 1,6 millió óra munka után valósult meg. Az első sorozatgyártású modell egy gyöngyházfényű Callisto Green színű modell, amely részt vett a Goodwood Festival of Speeden is.

Futurisztikus központot építtet a horvátok Elon Muskja

Noha ez a #000-es autóként legyártott példány teljesen szériaváltozat, ugyanakkor a hírek szerint a Bugatti Rimac birtokában marad mint bemutató és marketing autó. A ténylegesen a vevőkhöz kerülő autókat a vállalat 25 globális márkakereskedőből álló hálózatán keresztül árusítják majd. A Rimac évente akár 50 autót is készít majd, de az első modellévi adag már el is fogyott.

A Nevera, amelyről többször is írtunk, 120 kWh-s akkumulátorcsomaggal rendelkezik, amely négy motort hajt meg, amelyek együttes teljesítménye 1914 lóerő és 2360 Nm-es nyomaték.

Rimac
Rimac
Rimac

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!