Olcsóbb verzió érkezett a kecskeméti 7 üléses elektromos Mercedesből

Az eddigieknél szerényebb teljesítmény mellé ezúttal nagyobb hatótávolság társul.

  • hvg.hu hvg.hu
Olcsóbb verzió érkezett a kecskeméti 7 üléses elektromos Mercedesből

Nemrégiben volt szerencsénk alaposan letesztelni a hagyományos belső égésű motorokkal szerelt Mercedes GLB tisztán elektromos testvérmodelljét, a Mercedes EQB-t.

László Ferenc

Nálunk a 292 lóerős és összkerékhajtású, 420 kilométeres hatótávú EQB 350 4Matic vendégeskedett, ami a kínálat 25,8 millió forintos indulóárú csúcsát jelenti, most pedig feltűnt a kínálatban a másik végletet jelentő kivitel, az EQB 250.

Utóbbi 190 lóerős és elsőkerék-hajtású EQB magyarországi alapára 22,7 millió forint. Az opcionálisan hétszemélyes változatban is rendelhető modell WLTP-szabvány szerinti hatótávja 470 kilométer, a 0-100-as sprintet pedig 8,9 másodperc alatt lehet letudni vele.

László Ferenc

Az arany középutat jelentő EQB 300 4Matic 24,7 millió forint ellenében 228 lóerőt, összkerékhajtást és 420 kilométeres hatótávot vonultat fel.

Viszonyításképp, a 136-306 lóerős hagyományos hajtásláncú Mercedes GLB ára 14,3-22,9 millió forint magasságában alakul.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.