szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az újdonság az ígéretek szerint rekordgyorsan abszolválja a 0–400–0 km/h-es produkciót.

A Czinger tavaly nyáron mutatta be első modelljének, az egymás mögött két ülést felvonultató 21C-nek a sorozatgyártásba küldendő végleges kivitelét, most pedig megérkezett a hiperautó gyorsulásra és végsebességre kihegyezett új verziója.

Ez a normál 21C
Czinger

 

Ez pedig az új változat
Czinger
A nemes egyszerűséggel 21C V Max névre keresztelt sportkocsi a 21C-jétől radikálisan eltérő aerodinamikai csomagot kapott, mely egyértelműen a légellenállás csökkentéséről szól.
Czinger

A karbonszálas felnibetétekkel és ezúttal hatalmas hátsó szárny nélkül támadó újdonság a gyártó közlése szerint mintegy 1,9 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet és 8,1 másodperc körüli negyedmérföldes szintidővel bír.

Czinger

A Czinger szerint a 0–400–0 km/h-as gyorsulás/fékezés körülbelül 27 másodperc alatt lesz abszolválható. Emlékeztetőül, e tekintetben a Koenigsegg Regera tartja a világrekordot, mely jelenleg 31,49 másodperc.

Czinger

A hajtáslánc nem változott: a V8-as erőforrás mindössze 2,88 literes lökettérfogatú, de a 11 000-es maximális fordulatszámnak, a dupla turbónak és a dupla villanymotoros rásegítésnek köszönhetően teljesítményhiánytól abszolút nem kell tartanunk.

Czinger

A hétfokozatú szekvenciális váltóval szerelt hibrid nem kevesebb, mint 1 250 lóerőt szabadít rá a négy kerékre, és érdekessége, hogy a villanymotorok nem lítium-ion, hanem gyorsabban tölthető lítium-titanát akkumulátorból nyerik az energiát.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!