szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A külseje alapján ezerötösnek vagy ezerhatosnak tűnhet ez a régi Lada, de nem ilyen motor rejtőzik benne.

A Zsiguli tavaly előtt ünnepelte 50. születésnapját, az 1967-ben az Év Autójának megválasztott Fiat 124-re épülő VAZ-2101 első példányai 1970. áprilisában látták meg a napvilágot. Az eredeti Zsigulit 60 lóerős 1,2-es motorral szerelték, de aztán 1973-ban feltűnt a színen az 1,5 literes motorral felvértezett "luxus"-változat, a VAZ-2103.

A dupla kereklámpás és 75 lóerős Lada 1500 a szocialista blokk sokak által vágyott autója volt, és később VAZ-2106 típusjelzéssel, Lada 1600 néven 78 lóerős 1,6 literes motorral is gyártották.

A VAZ-21061 típusjelzésű Lada 1500s érdekessége, hogy az 1600-as modell karosszériájában az 1500-as típus motorját vonultatja fel. Kevesen tudják, de VAZ-21063 típusjellel 1,3 literes motorral is szerelték a kocsit, és most ebből a Magyarországon egykoron nem értékesített modellből bukkant fel egy éppen új gazdára váró példány.

Royal Motors
Royal Motors

A Lada 1300SL motorházteteje alatt egy 65 lóerős 4 hengeres benzinmotor található, mely egy négyfokozatú kéziváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.

Royal Motors
Royal Motors
Royal Motors

A fekete fényezésű kocsi 1988 látta meg a napvilágot, és az azóta eltelt közel 3,5 évtized során kevesebb mint 17 ezer kilométert hagyott maga mögött.

Royal Motors
Royal Motors

A remek állapotnak örvendő különleges veteránért 750 ezer rubelt (5,2 millió forint) kér jelenlegi tulajdonosa.

Royal Motors

 

Royal Motors

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!