szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt 30 év legkomolyabb arculatváltását kezdi meg a cseh gyártó.

A Skoda bemutatta új grafikai arculatát, ami egy új, letisztultabb formavilág, amelyet 2023-tól használ a cseh gyártó. Komoly változás, nem csak az új zöld árnyalatok, amit használnak majd, hanem a teljesen átszabott márkafelirat. A Skoda nevére összpontosítanak, most már teljes egészében nagybetűkkel, és a jellegzetes cseh ékezet integrálódik az S betűbe a tipográfiában. A stilizált szárnyas nyíl embléma is leegyszerűsödik és csak bizonyos célokra csak másodlagos módon használják majd.

A jelenlegi Škoda márka logója, a stilizált szárnyas nyíl emblémája 1925-ből származik: a pletykák szerint egy tollas fejdíszt viselő amerikai indián arcát ábrázolja profilban és nyíllal aláhúzva, ami a technikai fejlődést, a termelékenységet jelképezi.

A vállalat tervei egyébként korántsem visszafogottak az elektromos átállást illetően, három új modell hoznak majd 2026-ig, 700 millió eurót költenek digitalizálizációra, és további 5,6 milliárdos beruházást hajtanak végre az elektromos mobilitásra.

Az elektromos csúcsmodell koncepcióját be is mutatták Vision 7S néven. A 100%-ban elektromos, 7 üléses, családi SUV-tanulmány előrevetíti a cseh márka új identitását. Az ötméteres tanulmányautó a Volkswagen MEB padlólemezét használja, akkumulátorának kapacitása 89 kWh, amely körülbelül 600 kilométeres hatótávra elég (WLTP). Legmagasabb elérhető töltési teljesítménye 200 kW.

Skoda
Skoda
Skoda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!