szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az emelkedő üzemanyagárak és az infláció úgy tűnik, nem ezt az iparágat fogják térdre kényszeríteni.

Az Airbus Corporate Jets (ACJ) tanulmánya szerint a magánrepülőgép-tulajdonosok 2022 első nyolc hónapjában 12,3 százalékkal többet használták gépeiket az Egyesült Államokban, mint a 2019-es járvány előtt. Mindez számszerűsítve azt jelenti, hogy 2,76 millió felszállást hajtottak végre magángépekkel csak idén.  

Az ACJ tanulmánya azt is megállapította, hogy elsősorban a céges utak száma emelkedik meredeken. Az általuk megkérdezett vállalatok 65 százaléka használ már rendszeresen magánrepülőgépeket üzleti célokra, és a vállalatok körülbelül egyharmada a járvány idején kezdett magánrepülőgépet használni.

A válaszadók 74 százaléka azt mondta, hogy a következő két évben még nagyobb mértékben kívánja igénybe venni az üzleti repülőgépes utazást, hogy ezzel is kényeztessék a munkatársaikat, és minden harmadik válaszadó emiatt még inkább azt tervezi, hogy jóval többet fog így repülni.

A Honeywell, amely szintén jelentős szereplője a magángépes piacnak, hajtóművei és elektronikai összetevői révén, saját kitekintése alapján is az üzleti repülés jelentős bővülésére számít, mint az ACJ tanulmánya. Adataik szerint csak idén már 700 új repülőgépet szállítottak le az amerikai piacon és előretekintve 2032-ig 8500 új sugárhajtású repülőgépet fognak forgalomba állítani, mintegy 274 milliárd dollár értékben.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!