szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy egyszerű változtatással is sokkal figyelemfelkeltőbb lett.

A vészvillogó funkciót több mint 70 éve kezdték el használni a járművekben és lényegében nem is változott azóta az elakadásjelzők működése. A texasi Emergency Safety Solutions (ESS) startup úgy gondolta, itt az ideje fejleszteni ennek a hatékonyságán is.

A rendszer legfeltűnőbb újdonsága, hogy sokkal gyorsabb ütemben villogtatja a lámpákat, mert a jelenlegi 1,5 Hz helyett, 5 Hz-es frekvenciára állítják a fényjelzések ütemét. A kutatók megfigyelték, hogy a gyorsabban villogó elakadásjelzővel félreállt autókra akár 12 másodperccel hamarabb reagált a többi közlekedő: csökkentette a sebességét, illetve tért át a belső sávba, hogy biztonságosan kikerülje a vészvillogóval jelző autót.

A Hazard Enhanced Location Protocol (H.E.L.P.) rendszer ugyanakkor nem csak vizuálisan, hanem GPS-jel alapján, üzenetben is képes figyelmeztetni a többi járművezetőt. Mindezt automatikusan, vagyis, amikor valaki megáll az autópálya szélén, a rendszer magától aktiválja figyelmeztetést.

A Tesla le is csapott az innovatív rendszerre, ők lesznek lesz az első autógyártó, amely bevezeti a HELP-et. A szoftver vezeték nélküli frissítéssel bekerülhet hamarosan az autóikba, de kezdetben csak Észak-Amerikában.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!