Újítottak a vészvillogókon, hogy hatékonyabban jelezzenek
Egy egyszerű változtatással is sokkal figyelemfelkeltőbb lett.
hvg.hu
A vészvillogó funkciót több mint 70 éve kezdték el használni a járművekben és lényegében nem is változott azóta az elakadásjelzők működése. A texasi Emergency Safety Solutions (ESS) startup úgy gondolta, itt az ideje fejleszteni ennek a hatékonyságán is.
A rendszer legfeltűnőbb újdonsága, hogy sokkal gyorsabb ütemben villogtatja a lámpákat, mert a jelenlegi 1,5 Hz helyett, 5 Hz-es frekvenciára állítják a fényjelzések ütemét. A kutatók megfigyelték, hogy a gyorsabban villogó elakadásjelzővel félreállt autókra akár 12 másodperccel hamarabb reagált a többi közlekedő: csökkentette a sebességét, illetve tért át a belső sávba, hogy biztonságosan kikerülje a vészvillogóval jelző autót.
A Hazard Enhanced Location Protocol (H.E.L.P.) rendszer ugyanakkor nem csak vizuálisan, hanem GPS-jel alapján, üzenetben is képes figyelmeztetni a többi járművezetőt. Mindezt automatikusan, vagyis, amikor valaki megáll az autópálya szélén, a rendszer magától aktiválja figyelmeztetést.
A Tesla le is csapott az innovatív rendszerre, ők lesznek lesz az első autógyártó, amely bevezeti a HELP-et. A szoftver vezeték nélküli frissítéssel bekerülhet hamarosan az autóikba, de kezdetben csak Észak-Amerikában.
Kiszámíthatatlan és katasztrofális következményekkel járhat a Közel-Keleten, de akár globálisan is, hogy az USA vasárnap hajnalban megtámadott három iráni nukleáris objektumot, először vetve be a bunkerromboló bombákat. Izrael örülhet, jobb esetben a konfliktus lezárulhat, de az iráni rezsimváltás nem valószínű. Rossz esetben a háború elhúzódhat és kiszélesedhet, attól függően, hogy mit lép a jelentősen meggyengült Irán.