szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A négykarikás német gyártó dízelmotoros első külsőleg tölthető hibridje immár negyed évszázados múltra tekinthet vissza.

A hibrid szó hallatán a legtöbbünk agyán egy Toyota Prius villan át, ami nem csoda, hiszen a legtöbben ezt a japán típust tekintjük a hibrid technika igazi úttörőjének.

A Toyota Japánban 1997 decemberében értékesítette az első Priusokat, azt viszont kevesen tudják, hogy az egyik nagy európai gyártónak már ezt megelőzően napvilágot látott az első hibridje, mely ráadásul nem is normál, hanem plugin hibrid kivitelű volt.

Az Audi az 1994 és 2001 között gyártott B5-ös sorozatú A4-esből, annak is a kombi változatából készítette el első külsőleg tölthető hibridjét, a 1997 októberében debütált Audi duót.

Audi

A motorháztető alatt az ingolstadtiak jól ismert 90 lóerős 1,9 literes turbódízel dízelmotorja található, ami egy 29 lóerős villanymotor társaságát élvezi.

Audi

A korát megelőző, fékenergia-visszanyerésre képes elsőkerék-hajtású modell elektromos módban maximum 80 km/h-val tud suhanni, normál módban 170 km/h a végsebesség.

Audi

A hátul elhelyezett 320 kilogrammos ólomakkumulátor elvileg 50 kilométeres e-hatótávot biztosít, de a tetemes tömeg miatt a kezdetleges plugin hibrid technika minimálisan fogyaszt csak kevesebbet egy normál TDI verziónál. A gyártó 1997-ben 3,6 literes átlagfogyasztást kommunikált.

Audi

Az Audinak ezt megelőzően is voltak hibrid prototípusai, de az A4-esre épülő duo volt az első sorozatgyártású modell. Sorozatgyártásról persze csak nagy jó indulattal beszélhetünk, ugyanis a 60 ezer német márkás ára révén igen drága különlegességből 1998 júniusáig kevesebb, mint 100 példány hagyta el a gyártósort.

Szemben az első Priusszal, melyből 2001-ig mintegy 123 ezret gyártottak.

Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!