A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Budapest lehet a tizedik település, ahol a környezetkímélő autóknak is fizetniük kell a parkolásért. Ez azonban nem lenne indokolt, és komoly lavinát indíthat el.
Hamarosan Budapesten is megszűnhet az ingyenes parkolás – írja Facebook-bejegyzésében a Magyar Elektromobilitási és Technológiai Egyesület. Az utóbbi időben ugyanis havonta bejelentette egy-egy város döntéshozója, hogy megszűntetik a zöld rendszámos gépjárművek költségmentes parkolását. Így rendelkezett már Hódmezővásárhely, Siófok, Szentendre, Ajka, Zalaegerszeg, Nyíregyháza, Velence, Pápa és Győr városa is.
Az egyesület értesülései szerint ez a sors vár a fővárosra is, ami komoly gátat szabhat a környezetkímélő autók további térnyerésének. A zöld rendszámos járművek közel 45%-a ugyanis Budapesten található, mely parkolási korlátozása lavinaszerű módosításokat eredményezhet a többi városban is. A szervezet szerint az ingyenes parkolás biztosítása indirekt gazdasági ösztönzőt jelent, annak megszüntetése akadályozhatja az e-autó vásárlások mértékét.
Az ingyenes parkolást megszüntető városok indoklásaikat általában az elektromos autók költségeire alapozzák. Érvelésük szerint „Aki képes megvásárolni egy méregdrága autót, az legyen hajlandó a parkolásért is fizetni”. Az egyesület szerint ezen döntések érzelmi alapúak, általános érvényű konzekvenciákat nem lehet belőlük levonni. Főképp, hogy sokszor még a parkoló órákon sincsenek feltűntetve a zöld rendszámos autókra vonatkozó fizetési szabályok, ami miatt a tulajdonosoknak számos esetben pótdíjat kell fizetniük. „Végre valahára meg kell érteni, hogy egy innovatív technológia kezdeti költsége igen magas, annak támogatása szükséges” – írja a szervezet.
A jelenlegi zöld rendszámos járműállomány részaránya alig 1,5%-át teszi ki a teljes hazai flottának, így az ingyenes parkolás kivezetése nem indokolt. Ha erre mégis sor kerülne, az egyesület minimum egyéves felkészüléssel járó, többlépcsős eljárást javasol.
Az ügyben megkerestük a fővárosi önkormányzatot, amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.