szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Audi az évtized közepéig hozzávetőleg 500 millió eurót költ majd arra, hogy alkalmazottait az elektromos járművek gyártására képezze ki világszerte.

Az Audi "360factory" szlogennel mutatta be a jövő gyártásának tervét, amelynek értelmében az évtized végére a márka elektromos meghajtású modelleket fog gyártani valamennyi gyártóhelyén.

A bejelentés hátterében az törekvés áll, hogy 2026-tól már csak új, tisztán elektromos hajtású modelleket dobnak piacra, és 2033-ig fokozatosan leállítják a belsőégésű motorok gyártását. Az ingolstadti székhelyű cég azonban egy nem is annyira kiskaput még nyitva hagy a kínai piac miatt - mondván - ha 2033 után is lesz kereslet a belső égésű motorral szerelt járművekre, azt helyi gyártásból fogja kiszolgálni.

Európában jelenleg két Audi telephelyen gyártanak sorozatban teljesen elektromos járműveket: a Böllinger Höfében (Neckarsulm) és Brüsszelben. A Q8 e-tron Brüsszelben, az e-tron GT pedig a Böllinger Höfében készül. Mint ismeretes, a Q4 e-tron és a Q4 Sportback e-tron modellek nem az Audi gyárában, hanem a zwickaui Volkswagennél készülnek.

A következő években fokozatosan megindult a tisztán elektromos autók gyártása Neckarsulmban, San José Chiapában (Mexikó) és Győrben is. 2029-ben minden gyártóüzem legalább egy teljesen elektromos járművet fog gyártani.

Az Audi „sok versenytársával ellentétben” a meglévő gyártási hálózatra épít – a BMW például új gyárat épít Debrecenben a teljesen új platformú elektromos modellek számára. Gerd Walker, az Audi gyártásért felelős igazgatósági tagja arról beszélt, inkább a meglévő üzemeiket alakítják át, hogy azok is hosszabb távon hasonló módon hatékonyak és rugalmasak legyenek mint egy teljesen új üzem.

Ugyanakkor az Audi az évtized közepéig hozzávetőleg 500 millió eurót költ majd arra, hogy alkalmazottait az elektromos járművek gyártására képezze ki világszerte. A Volkswagen-csoport luxusmárkájának része ambiciózus célt tűzött ki, hogy 2033-ra felére csökkenti a gyártási költségeit. Ezt a célt több elektromos jármű és kevesebb hagyományos autó révén lehet majd elérni. A kezdetektől fogva egy egyszerűsített gyártási folyamatot vezetnek be. A Q6 E-Tront ugyanazon a futószalagon szerelik össze, mint az A4-et és az A5-öt, a következő években fokozatosan felváltják az elektromos autók a belsőégésű motoros modelleket – nyilatkozta a cég.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Kínai lesz részben a Renault

Két cégcsoportra válik a Renault, az egyik a hagyományos motorú autókat gyártja majd, míg a másik az elektromos modelleket. A hibrid és hagyományos járműveket egy kínai–francia vegyesvállalat készíti majd.