A 601-es Trabant első példányai hat évtizeddel ezelőtt látták meg a napvilágot, a legdrágább hazai példányt jelenleg mintegy 4 millió forintos áron kínálják.
hvg.hu
A Trabant 601-et 1963 elején egy a Német Szocialista Egységpárt VI. Pártkongresszus alkalmából rendezett berlini kiállításon mutatták be, így az első példányok mostanság ünneplik 60. születésnapjukat.
A hivatalos leleplezést követően 1963-ban még csak 110 darab előszériás kocsi készült, a sorozatgyártás 1964-ben kezdődött meg.
A VEB Sachsenring által Zwickauban gyártott kétütemű kéthengeres kisautóból 1990-ig több, mint 2,8 millió példány készült. Zwickauban jelenleg a Volkswagen legmodernebb villanyautóit gyártják.
A 26 lóerős teljesítményű, négyfokozatú váltós Trabant 601 végsebessége 100 km/h. A típust egykoron ily módon népszerűsítették Kelet-Németországban:
A normál és kombi változatban készült négyszemélyes NDK járgányból cikkünk írásakor néhány tucat példányt kínálnak eladásra a legnagyobb hazai használt autós portálon.
A legdrágább hazai Trabiért közel 4 millió forintot kérnek el, mely tetemes összeget az alig több, mint 7 ezer kilométeres futásteljesítmény hivatott igazolni.
Ennél jelentősen olcsóbban a miénk lehet a Revell kínálatában található 1:24-es méretarányú jubileumi Trabant, melyet 138 kis alkatrészből állíthatunk össze.
Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.