szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Henry Ford futószalag módszere után megint nagyot újítanának.

A Ford több éve teszteli a mesterséges intelligencia (AI) automatizált vezetési technológiáját, amelynek célja a gyártási folyamatok hatékonyabbá tétele. Egy új projektnél a járművek nemcsak maguktól gördülnek le az összeszerelő sorról, hanem önállóan mennek a tesztelő állomásokra, a töltést is maguk végzik, mielőtt leparkolnak a kiszállítás előtt.

A projekt egy úgynevezett jármű-infrastruktúra (V2I) kommunikációs protokollt használ a jármű vezérlésére és felügyeletére. Az üzemben elhelyezett érzékelők képesek azonosítani az autók útjában lévő veszélyeket, például egy személyt vagy egy másik autót, amely szükség szerint lassít vagy megáll. Az önálló közlekedésre a gyárban minden autó képes, amelyben automata váltó van, szervókormány és elektronikus vezetési asszisztensek, valamint kapnak egy modult, ami ezt az önvezetést irányítja.  

Az E-Self projekt, amelynek keretében az automatizálás is zajlik egy 2 milliárd dolláros beruházás, ami modernizálja a Ford németországi, kölni gyárát, ahol az idei évtől elektromos járművei gyártása zajlik majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!