szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szögletes formaterv retró, de a lemezek alatt szupermodern elektromos hajtáslánc található.

A kilencszeres francia ralivilágbajnok, a 49 éves Sébastien Loeb retró hangulatú versenyautóba ül: egy Lancia Delta Evo-e RX-szel vág neki az FIA ralikrossz-világbajnokság idei szezonjának.

A Special One Racing csapat két Lanciával áll rajthoz, a másik autót a szintén francia Guerlain Chicherit terelgeti.

FIA World Rallycross Championship
FIA World Rallycross Championship

Az utcai Delta Evo-e modellre épülő versenyautót a GCK Performance építi. A 680 lóerős teljesítményű, duplamotoros összkerék-hajtású elektromos kocsi 0-ról 100 km/h-ra jobban gyorsul, mint egy F1-es.

A ralipályákat a 80-as évek végén és a 90-es évek végén domináló Lancia Delta és Loeb összesen tizenhét WRC-címmel büszkélkedhet.

FIA World Rallycross Championship

Loeb korábban három szezont teljesített a sorozatban, 2016 és 2018 között egy gyári Peugeot 208 WRX-szel két győzelmet és tizenöt további dobogós helyezést ért el.

A 2023-as ralikrossz-világbajnokság június 3-4-én veszi kezdetét Portugáliában.

FIA World Rallycross Championship

A Stellantis konszern a közeljövőben fel kívánja támasztani a Lanciát, amely az elmúlt években lényegében csak vegetált, nemrég azonban bemutatta új koncepcióautóját, az elektromos Pu+Ra HPE Concept-et.

Lancia

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!