szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az egyedi külsejű és nagyobb teljesítményű Giuliák és Stelviók egytől egyig mind elfogytak.

100 évvel ezelőtt debütált a legendás Quadrifoglio embléma azon az Alfa Romeo RL versenyautón, amellyel Ugo Sivocci megnyerte a tizennegyedik Targa Floriót versenyt. Ennek állít emléket a gyártó nemrégiben debütált két limitált szériás Quadrifoglio 100° Anniversario modellje, melyek mostanra mind elfogytak.

A Verde Montreal (zöld) Rosso Etna (vörös) és Nero Vulcano (fekete) fényezésekkel készült Giuliából és Stelvióból mindössze 100-100 példányt gyártottak. Az árakat nem hozták nyilvánosságra, azt viszont igen, hogy a 200 kocsi a világ öt kontinensén talált gazdára.

Alfa Romeo
Alfa Romeo

Az arany színű féknyergeken és a polírozott ötlyukú könnyűfém felniken kívül említést érdemel többek közt a festetlen szénszálas kivitelű hűtőmaszk és tükörház, az új adaptív full LED-es mátrixfényszóró, illetve az aranyszínű öltésekkel és ünnepli emblémával ékesített utastér.

A 2,9 literes biturbó V6-os benzinmotor teljesítménye 510-ről 520 lóerőre növekedett, az Akrapovič sportkipufogó az alapfelszereltség részét képezi.

Alfa Romeo

A részlegesen önzáró mechanikus differenciálmű az 540 lóerős Giulia GTA/GTAm-ből érkezett, utóbbi méregdrága csúcsmodellből a közelmúltban Magyarországra is jött egy példány.

A 19 colos kerekekkel szerelt, 0-ról 100-ra 3,9 másodperc alatt felpattanó és 307 km/h végsebességű Giulia hátsókerék-hajtású, a 21 colos kerekeken gördülő, 3,8 másodperces 0-100-as szintidejű és 267 km/h végsebességű Stelvio összkerekes – közös vonás a nyolcfokozatú automata váltó.

Alfa Romeo

A közelmúltban volt szerencsénk nemcsak a Giulia Quadrifogliót, hanem a Stelvio Quadrifogliót is alaposan letesztelni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!