szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyelőre viszonylag alacsonyak a számok, de jól látható a kínai gyártók előretörése.

Az európai autópiac 2022 augusztusa óta növekedésben van, és aJato Dynamics adatai szerint a múlt hónapban 17 százalékos növekedéssel, összesen 1 018 403 új autót regisztráltak a kontinensen, szemben az egy évvel korábbi 873 825 darabbal.

Az egyik legérdekesebb fejlemény a kínai márkák piaci jelenléte. Huszonkét gyártójuk összesen 25 564 új autót adott el idén augusztusban, ami 131 százalékkal több, mint 2022 azonos időszakában. A kínaiak piaci részesedése mostanra megduplázódott 1,27 százalékról, 2,51 százalékra az elmúlt évhez képest. (Meg kell jegyezni, hogy a gyártók által nyilvántartott mennyiség 88 százaléka az MG, Lynk & Co és DR Automobiles márkáké volt, amelyek nem csak kínai eredetűek.)

Az Inovev tanácsadó cég szerint a tendencia egyértelmű és 2023-ban az Európában eladott elektromos járművek körülbelül 8 százaléka már így is kínai volt, szemben a 2022-es 6 százalékkal és a 2021-es 4 százalékkal. 2025-ig pedig legalább tizenegy új, teljesen elektromos kínai modell fog megjelenni az európai kontinensen.

Kína már Japánt is megelőzi, a világ legnagyobb autóexportőre lehet idén

Olyan versenyelőnyben vannak az elektromos autók és akkumulátorgyártás szempontjából, amivel nehéz lesz mit kezdeni.

A Jato Dynamics szerint a kínai autók aduja jelen esetben is az ár lehet. Felmérésük szerint egy kínai elektromos autó ára Európában átlagosan 32 000 euró (12,2 millió forint), ami jóval kevesebb, mint az európai villanyautók 56 000 eurós (21,4 millió forintos) átlaga.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!