Zéró villany, nulla turbó: a legerősebb szívómotoros fenevadak

Nincs semmilyen turbólyuk és a hibrid hajtás okozta tömegnövekedéstől sem kell tartani. Helyettük viszont egekig forgatható főtengelyt kapunk.

  • hvg.hu hvg.hu
Zéró villany, nulla turbó: a legerősebb szívómotoros fenevadak

A közelmúltban napvilágot látott sportkocsik túlnyomó többségében vagy turbó, vagy hibrid hajtás, vagy ezek kombinációja található. De azért akad még néhány olyan sportautó, melyek hajtásában csak és kizárólag egy szívó benzines egység vesz részt.

A legerősebb szívómotor a Ferrari FXX Evoluzionéban található.

Ferrari

Ebben a 2007-ben debütált, mintegy 1155 kilogrammos pályaautóban egy 9500-as fordulaton 860 lóerős teljesítményt és 690 Nm nyomatékot leadó 6,3 literes V12-es motor található, melynek köszönhetően akár 2,5 másodperc alatt letudható a 0-100-as gyorsulás.

A típusból egyetlen közúti verzió készült, melynek értéke mintegy 4,5 milliárd forint.

Ferrari

Ennél sokkal újabb fejlesztés a versenypályás használatra szánt Pagani Huayra R, melyről 2021-ben hullott le a lepel. Az alig 1050 kilogrammos járgányt egy 9 ezres fordulatszámig forgatható 6 literes V12-es Mercedes erőforrás mozgatja.

Pagani

A 850 lóerős és 750 Nm-es produkcióra képes Huayra R hatfokozatú szekvenciális váltót és természetesen hátsókerék-hajtást vonultat fel. Az 1 milliárd forintos modellből 30-at terveznek gyártani.

Pagani

Szintén 2021-ben debütált a minden további nélkül rendszámozható, tehát közúti használatra is alkalmas, 599 példányban készülő Ferrari SP3 Daytona, melynek 6,5 literes V12-es erőforrása 9250-es fordulaton adja le 840 lóerős teljesítményét.

Ferrari

A 697 Nm nyomatékú, hétfokozatú duplakuplungos automata váltós és hátsókerék-hajtású olasz 2,85 másodperc alatt abszolválja a 0-100-at.

Ferrari

A mintegy 800 millió forintos és 1485 kilogrammos Daytona SP3 a Lego fantáziáját is megragadta, a 3778 elemet felvonultató, 59 centiméteres Technic modellt nemrégiben mi is összeépítettük.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?