Ez a kínai villanyautó olyan gyorsan veszi fel az áramot, hogy nincs is hozzá nagyon töltő
10 perc töltés után közel 500 kilométert lehet autózni.
hvg.hu
A Li Auto eddig csak hibrideket gyártott, azonban az elmúlt héten bemutatták a márka első teljesen elektromos modelljét. Az egyedi megjelenése mellett mással is felhívta magára a figyelmet, a modell rekordot döntött a töltési sebességet illetően. A maximális töltési teljesítménye egy videós teszt szerint 552 kW volt.
Li Auto
A kisbusz a hírek szerint 10-80%-os töltöttségi szintre 10 perc alatt tölthető fel, 6 és 80% között pedig 11 perc alatt. Korábban a töltési teljesítmény rekorder a Xpeng G9 volt (445 kW), de a Mega ezt jócskán megdöntötte. A gyártó Li Auto szerint a modell 12 perc alatt 500 kilométeres hatótávot képes felvenni a 104 kWh-s akkumulátorába.
Összehasonlításképpen, a népszerűbb elektromos autók közül a Teslák teljesítménye 250 kW-ra van korlátozva, a Porsche Taycan pedig hivatalosan 270 kW-os teljesítményű áramfelvételre képes.
A Li Auto Mega autójában a CATL akkumulátorgyártó legújabb technológiás akkumulátora van, amelyet úgynevezett 5C-s teljesítménnyel lehet tölteni, ami a CleanTechnica szerint annyit jelent, hogy például egy 1000 mAh-s akkut, 5000 mA-rel lehet tölteni.
Ezek az akkumulátorok tíz perc alatt akár négyszáz kilométernyi hatótávra elegendő áramot is fel tudnak majd venni.
Az autó képességeivel kapcsolatban tehát a kiszolgálása jelenti egyelőre a legnagyobb kihívást. A Li Auto eddig 50 töltőállomást helyezett üzembe Kínában, ami képes erre az elképesztő 500 kW-s teljesítményre. A kisbusz indulóára 68 500 dollár (25 millió forint) körül lesz.
Azokat, akik csak a Stranger Thingsből ismerik, összezavarná, hogy miket művelt a karrierje kezdetén Paul Reiser. Korábbi rajongóit például azzal lepte meg, hogy feltűnt az Aliens gonoszaként. A veterán komikussal pályafutása cikkcakkjairól, Jerry Seinfeldről, Lisa Kudrow-ról és Eddie Murphyről is beszélgettünk. És arról is, miért tartotta hülyeségnek a Jóbarátokat.