szerző:
Tetszett a cikk?

Már most üléspróbát vettünk a japán márka Tesla Model 3 verőnek tűnő prémium elektromos autójában, ami csak 2026-tól lesz kapható. És hamarosan kéziváltóval is kínálja majd az izgalmas villanyautóit a Lexus.

A Toyota november végén immár ötödik alkalommal rendezte meg jövőbe mutató technológiáit és legújabb autóit felvonultató szakmai rendezvényét, a Kenshiki Forumot, mely idén sem szenvedett hiányt futurisztikus kocsikból.

A Lexus ezen a brüsszeli rendezvényen tartotta meg az LF-ZC európai bemutatóját, és bár az ilyen egyetlen példányban készülő méregdrága prototípusokba általában szinte senki sem ülhet be, ezúttal lehetőség volt az üléspróba megejtésére is.

Határozottan nem SUV
László Ferenc
Aerodinamikailag optimalizált felnik és lökhárítók
László Ferenc

A "provokatív egyszerűség" jegyében fogant újdonság 4,75 méter hosszú, vagyis hajszálnyival nagyobb a hasonlóan alacsony építésű Tesla Model 3-nál.

Az 1,88 méter széles és 1,39 méter magas LF-ZC látványos külseje sokkal több a designerek céltalan önmegvalósítási kísérleténél, a 0,2 alattinak ígért légellenállási együttható egészen kiválónak mondható, és komoly szerepe van a hatótáv növelésében.

Michelin gumikon gördül
László Ferenc
A csomagtartó(k) méretéről egyelőre nem szól a fáma
László Ferenc

A 21 colos kerekeken gördülő új Lexuson nem meglepő módon nincs hűtőrács, a szuperokos fényszórók a lehető legvékonyabbra lettek faragva, visszapillantó-tükrök helyett extrém vékony külső kameranyúlványokat kapunk, és a legfrissebb trendeknek megfelelően a kilincsek is süllyesztettek.

A keret nélküli ajtókon keresztül kényelmes a beszállás mind előre, mind hátulra, a 2,89 méteres tengelytávolságnak köszönhetően igen tágas az utastér, mindenesetre megjegyzendő, hogy a prototípus mindössze négyszemélyes. Ami persze a későbbiekben jó eséllyel még változhat.

László Ferenc
László Ferenc

A finoman átszűrődő háttérvilágítású ajtóborítások erősen minimalisták, a végleges verzióról vélhetően nem spórolják majd le a térképzsebeket. A teljesen sík padlón kívül említést érdemel a temérdek kijelző, melyekből nemcsak a sofőr és első utasa, hanem a hátul ülők is kapnak bőven.

A szélvédő alatt egy vékonyka képernyő húzódik végig teljes széltében, a kompakt kormány mindkét oldalán található egy-egy okostelefonnyi méretű kijelző, és az anyósülés előtt, illetve a középkonzolon is elhelyeztek néhány érintőkijelzőt. Az első ülések háttámláján is ott figyel két nagy tablet, középen pedig egy-egy telefontartóra lehetünk figyelmesek.

László Ferenc
László Ferenc

A mechanikus kapcsolatot nélkülöző, immár teljesen elektronikus kormánymű ismerős lehet a Lexus RZ villanyterepjáróból, melynek egyik korai példányában már ki is próbáltuk a furcsa vezetési élményt produkáló technológiát. Ami a cég képviselői szerint csak 2024 végén kerül majd be a sorozatgyártású RZ-kbe.

Érdekesség, hogy a mérnökök kézi váltós elektromos autókkal is kísérleteznek, ezekben rendes váltókar és kuplungpedál is található, és a régivágású autókhoz hasonlóan még akár le is fullaszthatók. Egyelőre nem tudni, hogy ez a hagyományos vezetési élmény szerelmeseinek szánt megoldás pontosan mikor és milyen formában kerül majd bele a lokálisan zéróemissziós Lexusokba.

Elektromos hajtás és manuális váltó
László Ferenc

Az LF-ZC "agya" a mesterséges intelligenciával megspékelt, öntanulásra is képes vadonatúj Arene operációs rendszer, mely az ígéretek szerint képes elmosni a határt a valós és a virtuális világ között. Ami persze nem jöhetne létre fejlett önvezetés nélkül, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy az ötös skálán pontosan hányadik önvezetési szintet tudja majd megugrani a japán szuperautó.

A duplamotoros összkerék-hajtás részletes specifikációit és a várható menetteljesítményeket egyelőre nem fedték fel, azt viszont igen, hogy az autó egy első, egy középső és egy hátsó modulból épül fel. A csúcskivitel prizmatikus akkumulátora 800 kilométeres WLTP-hatótávval kecsegtet, illetve azzal, hogy alig 20 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra.

László Ferenc
László Ferenc

Az Európában 2030-ra, világszinten 2035-re teljesen elektromos márkává váló Lexus egy méretesebb SUV testvérmodellel is készül, az 5,3 méter hosszú, 2,02 méter széles, és 1,7 méter magas LF-ZL tengelytávolsága eléri a 3,35 métert.

A jövő már elkezdődött, és körülbelül így fest majd a Lexusnál.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!